Wycena szkody w kilka minut – TU sięgają po sztuczną inteligencję!
Jeszcze kilka lat temu pracownicy wielu branż z niepokojem patrzyli, jak nowe rozwiązania technologiczne wpłyną na rynek pracy w przyszłości. Rzeczywiście, sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w coraz nowszych dziedzinach życia, korzysta z niej coraz więcej branż. Znalazła swoje zastosowanie także w branży ubezpieczeniowej.
Sztuczna inteligencja wyceni wartość szkody komunikacyjnej w Polsce
Rozwiązania AI zostały zauważone przez firmy ubezpieczeniowe i uznane jako przydatne narzędzie, które może im posłużyć do wyceny wartości szkody po wypadku komunikacyjnym. Jak to działa? Poszkodowany kierowca zgłasza szkodę za pośrednictwem aplikacji internetowej, przesyłając jednocześnie kilka zdjęć szkód. Na podstawie fotografii sztuczna inteligencja przeprowadza analizę, przygotowuje ocenę szkód oraz je wycenia. Już w ciągu kilku chwil wycena jest gotowa, a ubezpieczyciel może przedstawić ją poszkodowanemu kierowcy niemal natychmiast.
Jak działa wycena szkody za pomocą sztucznej inteligencji?
Aby narzędzie działało prawidłowo i trafnie analizowało dostarczone dane, wykorzystuje się technikę głębokiego uczenia. Oznacza to, że do systemu wprowadza się dane z poprzednich analiz i zdjęcia liczone w milionach. To na ich podstawie algorytmy uczą się i dzięki temu sztuczna inteligencja jest w stanie ocenić, jaką wartość może mieć dane uszkodzenie powstałe podczas zdarzenia drogowego.
Beesafe… ale nie tylko
Niedawno ogłoszono, że jeden z ubezpieczycieli działających na polskim rynku – Beesafe – wprowadza właśnie tego typu rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. Szkody zgłoszone w tym towarzystwie za pomocą specjalnej aplikacji zostaną przeanalizowane przez sztuczną inteligencję dostarczoną przez Tractable.
Ale Beesafe nie jest jedynym ubezpieczycielem, który postawił na rozwiązania oparte na AI w zdalnej wycenie szkód. Na sztuczną inteligencję postawiła już chociażby firma PZU. Jej Asystent AI został opracowany przez tę samą firmę, która dostarcza rozwiązań Beesafe. Wycena i likwidacja szkód komunikacyjnych przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji jest możliwa także w Ergo Hestii. Ergo Hestia wykorzystuje sztuczną inteligencję w najnowszej wersji AutoWyceny. Kierowca wykonuje za pomocą aplikacji zdjęcia uszkodzeń, a sztuczna inteligencja dokonuje wyceny szkód w czasie rzeczywistym.
Jakie korzyści dla kierowców i ubezpieczycieli niosą takie rozwiązania?
Wykorzystanie w wycenie szkody sztucznej inteligencji ułatwia życie zarówno ubezpieczycielom, jak i poszkodowanym kierowcom. Obsługujący danego klienta pracownik firmy ubezpieczeniowej otrzymuje właściwie gotową wycenę szkody bez konieczności wysyłania na miejsce rzeczoznawcy. Ubezpieczeni z kolei nie muszą czekać na propozycję odszkodowania i naprawę pojazdu ani umawiać się z fachowcem, który przyjedzie i wyceni szkody. Informację o jej wartości ma szansę otrzymać nawet w ciągu kilku minut.
Dołącz do dyskusji