Ubezpieczyciele wprowadzają ułatwienia w sprzedaży ubezpieczeń i likwidacji szkód w związku z pandemią

Pandemia koronawirusa przyspieszyła zmiany na polskim rynku ubezpieczeń. Oprócz uproszczeń w likwidacji szkód towarzystwa wprowadzają także możliwość nabycia większej liczby ubezpieczeń kanałem online, również bez szczegółowych oględzin czy osobistego stawiennictwa w oddziale, które do tej pory było konieczne w niektórych wypadkach. Jakie zmiany wprowadziły poszczególne towarzystwa ubezpieczeniowe?

Compensa

Szkodę zlikwidujemy za pomocą aplikacji. Działała ona już wcześniej, ale korzystało z niej nie więcej niż 20% klientów towarzystwa. Za pomocą tego narzędzia, możliwa jest likwidacja szkód z OC/AC, NNW oraz szkód majątkowych. Obsługa zgłoszenia jest bardzo szybka, proces niezwykle prosty i intuicyjny. Co ważne odbywa się w całości przez internet i na żadnym etapie nie mamy do czynienia z kontaktem osobistym. Dzięki takiemu procesowi likwidacji szkody, zgodnie z deklaracją ubezpieczyciela, mamy możliwość otrzymania odszkodowania dużo szybciej niż zwykle – nawet w ciągu 3 dni. 

Jak to działa w praktyce? W aplikacji podajemy numer konta do wypłaty, przesyłamy za jej pomocą zdjęcia szkody i niezbędną do jej likwidacji dokumentację (np. oświadczenie sprawcy kolizji), uzupełniamy szczegółowe informacje o zdarzeniu, którego dotyczy zgłoszenie. Na tej podstawie ubezpieczyciel szacuje wartość szkody i przekazuje nam wycenę. Jeżeli auto (lub inne mienie, którego dotyczy zgłoszenie) wymaga oględzin rzeczoznawcy, one również odbywają się bez osobistego kontaktu.

Generali, Proama

Ułatwienia dotyczą zawierania umów ubezpieczeń komunikacyjnych, likwidacji szkód, a także innych ubezpieczeń, w tym np. mieszkaniowych. Oczywiście, już od dawna można zawrzeć umowę OC/AC przez internet, także za pomocą kalkulatora mubi.pl, ale w ubezpieczeniach komunikacyjnych Generali odstąpiło od wymogu robienia zdjęć czy oględzin przy zawarciu umowy AC. 

Ułatwienia dotyczą także polis na życie – jest to zupełna nowość, gdyż do tej pory nie można było takiej polisy zawrzeć w całości przez internet. 

Także tutaj, likwidację szkód ułatwi aplikacja. W przypadku większych szkód konieczne może być wykonanie oględzin, ale ubezpieczyciel umożliwia wykonanie ich online. W przypadku mniejszych szkód można ograniczyć się do przesłania zdjęć. 

Link4

Także LINK4 podkreśla, że pracuje zdalnie. Proces zawierania polis, podobnie jak likwidację szkód, można przeprowadzić w całości online, nie ma konieczności wykonywania szczegółowych oględzin osobiście przez pracownika firmy. 

Ubezpieczyciel podkreśla, że klienci nie muszą wysyłać dokumentów polisowych pocztą tradycyjną – mogą je przesłać e-mailem w formie skanu lub zdjęcia wykonanego smartfonem. LINK4 chce w ten sposób zmniejszyć obsługę kurierską dokumentów i nie stwarzać dodatkowych zagrożeń dla kurierów i pracowników poczty.

LINK4 zwróci również pieniądze klientom, którzy dokonali zakupu polis turystycznych na okres występowania pandemii. O zwrot kosztów mogą ubiegać się klienci LINK4, którzy musieli odwołać wyjazd w wyniku decyzji rządu o wprowadzeniu stanu epidemicznego w Polsce – dotyczy to wszystkich podróży zaplanowanych po 13 marca 2020 roku. 

Wiener

Ubezpieczyciel również zapewnia o wdrożeniu procesów związanych z pracą zdalną swoich pracowników i możliwości załatwienia wszystkich spraw online. Szkodę możemy zgłosić używając formularza dostępnego na stronie ubezpieczyciela lub mailowo.

Wiener zapewnia, że likwidacja szkód, jak i wypłata odszkodowań, odbywa się terminowo i nie przewiduje opóźnień związanych z problemami z pandemią. 

Zakup polisy jest możliwy również online, oferty ubezpieczyciela znajdziemy także w kalkulatorze OC/AC na mubi.pl

Uniqa

Uniqa także sprzedaje zdalnie, zachęca również do prostej likwidacji szkody na swojej stronie www. Zgłaszając szkodę, powinniśmy wybrać zakres i rodzaj posiadanego ubezpieczenia oraz w dalszym etapie wypełnić dane, związane z zaistniałym zdarzeniem. 

Potwierdzenie otrzymania zgłoszenia, otrzymamy na maila. Jeśli mamy problem z wypełnieniem formularza lub nie możemy tego zrobić, możemy także skorzystać ze wsparcia konsultanta online. Linie telefoniczne ubezpieczyciela działają bez zmian a wszystkie dane kontaktowe są aktualne. 

PZU, WARTA

Także najwięksi Polscy ubezpieczyciele wychodzą naprzeciw wyjątkowej sytuacji, którą jest pandemia. Sprzedaż i likwidacja szkód odbywa się również online, a ubezpieczyciele zapewniają, że zawarte wcześniej umowy ubezpieczeń na życie chronią także w wypadku zachorowania na COVID19. 

Warta wprowadziła niedawno uproszczony model likwidacji szkód całkowitych. Może on być przydatny także w obecnej, trudnej sytuacji. Ubezpieczyciel zapowiedział także, że przekaże 10 milionów złotych na wsparcie walki z epidemią koronawirusa. Ubezpieczyciel przeznaczy na ten cel m.in. środki, które miały być wydane na kampanię jubileuszową z okazji 100-lecia działalności towarzystwa. 

PODSUMOWANIE
  • Większość spraw związanych z ubezpieczeniem załatwimy całkowicie online.
  • Towarzystwa znoszą obowiązek wysyłania dokumentów pocztą lub kurierem.
  • Niektóre towarzystwa rezygnują z oględzin pojazdów, np. przy zawieraniu polisy AC.
  • Szkodę możemy zlikwidować za pomocą aplikacji mobilnych, konieczne oględziny mogą się odbyć w formie rozmowy wideo.
  • Uproszczone procedury obowiązują przez cały okres epidemii i powinny chronić klientów przed nieterminową likwidacją szkody czy niemożnością zawarcia polisy na odległość.
Oceń artykuł:

Loading...
zdjęcie autora
Autor artykułu: Teresa Wrońska

Ubezpieczenia samochodowe są moim konikiem, ponieważ 7 lat pracowałam jako agent ubezpieczeniowy. Miałam okazję sprzedać kilka tysięcy polis OC/AC, dlatego poznałam większość problemów kierowców. Teraz chętnie rozwiązuję je dla użytkowników porównywarki Mubi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *