Wirtualny salon samochodowy – auto z internetu

Internet zmienił świat. Od dawna w sieci możemy robić zakupy, załatwiać sprawy urzędowe, ubezpieczać pojazdy, dyskutować, pracować, grać i poznawać świat. Teraz dealerzy samochodów zapraszają nas także do wirtualnych salonów. Skorzystajmy z tego cyfrowego zaproszenia, by sprawdzić, co nam oferują takie miejsca!

Wirtualny salon samochodowy – działanie i przykłady

Liczne analizy pokazują, że ponad 70% Polek i Polaków zrobiło przynajmniej raz zakupy w internecie w 2020 roku. Dzisiaj już nikogo nie dziwi kupowanie jedzenia, środków higieny, kosmetyków, ubrań czy elektroniki w sklepach internetowych. Do wirtualnego świata postanowili także zajrzeć dealerzy samochodów, którzy stworzyli dla swoich klientów wirtualne salony. Skąd ten zwrot w stronę cyfrowego świata?

Wpływ na przyspieszenie powstawania wirtualnych salonów samochodowych miała pandemia koronawirusa. Nie dość, że przyczyniła się ona do wzrostu niepewności w gospodarce, to jeszcze skomplikowała wizyty w placówkach dealerów. Dodatkowo w zeszłym roku nastąpił gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów. Wszystkie te czynniki zmusiły producentów samochodów do wprowadzenia nowych rozwiązań, które mają zachęcić i ułatwić klientom kupno auta. 

Oczywiście nie jest tak, że internet był dla dealerów samochodów terra incognita. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez obecności w sieci. Dealerzy i marki samochodów od dawna mieli strony internetowe. Jednak w ostatnim czasie pojawiały się na nich wirtualne salony samochodów. Czy to tylko zabieg marketingowy? Jak wygląda to rozwiązanie u wybranych dealerów czy marek? 

Škoda – Salon online

Na stronie producenta znajdziemy informację, że Wirtualny Salon Škody działa od 2018 roku. To w nim klienci mogą zapoznać się z najnowszymi modelami marki. Wirtualne prezentacje prowadzą wykwalifikowani doradcy Škody – przedstawiają zalety i najnowsze systemy zainstalowane w autach. To jednak nie wszystko!

Poprzez salon online klient może skontaktować się z doradcą, który przeprowadzi z nim indywidualną rozmowę. Na stronie można również:

  • skonfigurować wybrany model Škody,
  • skorzystać z kalkulatora usług finansowych (leasing konsumencki i dla firm),
  • w sklepie można zamówić od ręki 1 z 249 dostępnych samochodów,
  • w salonie składa się wniosek leasingowy,
  • po dokonaniu opłaty wstępnej auto odbiera się u wybranego dealera i podpisuje umowę.

W Salonie online Škody możemy więc zapoznać się z ofertę, wybrać i skonfigurować auto, a także złożyć wniosek leasingowy. Umowę jednak finalizujemy w placówce dealera – podpisujemy dokumenty i odbieramy samochód.

Volkswagen e-Home

Jeśli chcemy kupić auto Volkswagena bez wychodzenia z domu, to powinniśmy skorzystać ze strony od-reki.volkswagen.pl. To tam mo wybrać samochód, który jest aktualnie dostępny – na dzień 02.07.2021 jest to 919 aut. Strona jest codziennie aktualizowana o nowe modele od różnych dealerów z całej Polski – część z nich jest z rabatami!

Volkswagen chwali się, że od sierpnia 2017 umożliwia klientom zapoznanie się z modelem swoich aut w internecie. Jednak to w 2020 roku powstało Volkswagen e-Home, które pozwala na kompleksowe poznanie oferty i kontakt doradcami. Eksperci dostępni są od 10:00 do 20:00. Jak wygląda zakup samochodu? W skrócie to:

  • znalezienie konkretnego modelu,
  • pozostawienie danych,
  • rozmowa z doradcą,
  • wizyta u dealera,
  • ustalenie szczegółów i odbiór samochodu.

Na terenie Warszawy można umówić się także na jazdę próbną. Samochód zostanie zdezynfekowany i podstawiony pod dom klienta. 

Toyota – Internetowy Salon 

Na stronie wirtualnego salonu najpierw trzeba wybrać region, a potem konkretnego dealera. Zależnie od godzin otwarcia placówki klienci mają do wyboru wypełnienie formularza i oczekiwanie na telefon od doradcy lub wideorozmowę. Ta druga opcja wiąże się z wirtualnym spacerem po salonie dealera. 

Podobnie jak na stronach innych producentów samochodów możemy:

  • zapoznać się z ofertę,
  • skonfigurować wymarzony samochód,
  • przeprowadzić wideorozmowę z doradcę,
  • auto odbiera się u dealera.

Kia – internetowy salon 

Wirtualny salon Kii działa na podobnych zasadach jak te wymienione wcześniej. Większość formalności przy wyborze i zakupie auta można przeprowadzić z domu. Cała procedura przebiega w 4 krokach:

  • wypełnienie formularza – wybór modelu, podanie danych kontaktowych oraz wskazanie konkretnego salonu (dzięki temu można zobaczyć egzemplarze, które się w nim znajdują),
  • wideorozmowa – doradca według wytycznych z formularza przygotowuje prezentację online wskazanego modelu (oglądamy realny samochód z wybranego wcześniej salonu),
  • oferta – wraz z doradcą konfigurujemy model, otrzymujemy szczegółowe warunki umowy oraz wycenę i możliwość finansowania,
  • decyzja – po wyborze modelu pozostają formalności, których większość można załatwić przez internet.

Wnioski na przykładzie powyższych przykładów

Oczywiście wymienione wyżej marki nie są wszystkimi, które wprowadziły usługę wirtualnego salonu. Jednak powyższe przykłady wystarczą, by wyciągnąć kilka wniosków. W internetowym salonie klient może przede wszystkim:

  • zapoznać się z ofertę marki,
  • wybrać konkretnego dealera i porozmawiać z doradcę,
  • doradca przedstawi poprzez wideorozmowę wybrane modele,
  • klient poprzez internet może wybrać formę finansowania auta,
  • podjąć decyzję co do wyboru pojazdu,
  • umowę finalizuje się w placówce dealera,
  • tam także odbiera się samochód.

Wirtualne salony samochodowe są odpowiedzią producentów aut na zmieniające się zwyczaje klientów. Wybuch pandemii tylko przyspieszył ten proces. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że to dopiero początek trendu. Czy się przyjmie i w niedługim czasie większość sprzedawanych samochodów będzie przez internet? Przekonamy się!

Salon samochodowy w internecie – plusy

Niewątpliwie wirtualne salony samochodowe mają zalety. Są to:

  • wygodny sposób zapoznania się z ofertą dealera samochodów,
  • wybór auta bez wychodzenia z domu,
  • możliwość dokładnej analizy oferty bez pośpiechu,
  • nieograniczone wirtualna przestrzeń – więcej egzemplarzy w jednym miejscu,
  • zestawienie ofert od różnych dealerów (nie każda marka),
  • fachowe wsparcie podczas wideorozmowy,
  • duży pakiet wiedzy o modelach i systemach montowanych w autach,
  • oszczędność czasu.

Wirtualne salony to świetne rozwiązanie dla osób, które nie są zdecydowane na konkretną marką. Bez jeżdżenia od dealera do dealera mogą przejrzeć oferty różnych producentów.

Wirtualny salon samochodowy – minusy

Kupno samochodu dalej dla większości z nas jest wydarzeniem. Na auto, w szczególności nowe, wydaje się dużo pieniędzy, więc zazwyczaj wybór konkretnego modelu wymaga przemyślenia i przetestowania różnych opcji. Czy kupno samochodu poprzez wirtualny salon ma jakieś wady? Na minus działa:

  • brak możliwości fizycznego przetestowania (tylko przy zakupie online),
  • konieczność posiadania stabilnego i dobrego połączenia z internetem.

Trudno wskazać więcej wad, ponieważ skorzystanie z wirtualnego salonu jest opcjonalne. Klient zawsze może wybrać tradycyjną formę nabycia samochodu i udać się do konkretnego dealera. Wydaje mi się jednak, że wirtualne salony samochodowe to przyszłość i marki będą rozwijać tę formę sprzedaży pojazdów.

PODSUMOWANIE
  • W ciągu ostatnich kilku lat kolejne marki otwierają wirtualne salony samochodowe.
  • W wirtualnym salonie można zapoznać się z ofertę, dokonać konfiguracji auta i zapoznać się ze sposobem finansowania.
  • Poprzez wirtualny salon klient łączy się z doradcą w fizycznym salonie i przeprowadza wideorozmowe.
  • Doradca oprowadza wirtualnie klienta po placówce i przedstawia wybrane modele samochodów.
  • Poprzez wirtualny salon można umówić się także na jazdę testową.
  • Kupno auta finalizuje się w salonie dealera (fizycznym).

FAQ – najważniejsze pytania o wirtualny salon samochodowy

Skąd wzięła się popularność wirtualnych salonów samochodowych?
Wirtualne salony samochodowe są odpowiedzią na zmieniające się zwyczaje zakupowe. Coraz więcej osób robi zakupy w internecie. Dodatkowo pandemia koronawirusa przyspieszyła ten proces.
Co oferuje wirtualny salon aut?
Można w nim zapoznać się z ofertą danej marki samochodów. Użytkownik może także skonfigurować wymarzone auto, a także przeprowadzić rozmowę z doradcą. Nie zawsze działa to w tej kolejności – zależy od konkretnego salonu.
Czy po wizycie w wirtualnym salonie trzeba udać się do tego fizycznego?
Tak. W wirtualnym salonie zapoznasz się z ofertą, poznasz konkretne modele i systemy w nich zamontowane oraz dokonasz wyboru. Jednak finalizacja umowy odbywa się w salonie fizycznym. Trzeba podpisać umowę, odebrać dokumenty i samochód.

Źródła:

  • https://www.skoda-auto.pl/oferta/salon-online-skody
  • https://od-reki.volkswagen.pl/
  • https://www.toyota.pl/dealers/internetowy-salon
  • https://www.kia.com/pl/internetowy-salon/#/
Oceń artykuł:
24,50
Loading...
zdjęcie autora
Autor artykułu: Tomasz Sowa

Jestem redaktorem, który pisze artykułu związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi i podróżami. W swoich tekstach staram się wyjaśniać trudne i problematyczne zagadnienia związane z rynkiem ubezpieczeń. W poradach turystycznych zależy mi na przedstawieniu ciekawych miejsc w lekki oraz inspirujący sposób z nutką humoru.

Dołącz do dyskusji

0 komentarzy

avatar autora komentarza

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub informacje niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.


Skomentuj jako pierwszy!