UBEZPIECZYCIEL HDI

Porównaj z innymi ubezpieczycielami

Marka HDI jest znana na świecie już od ponad 100 lat, z kolei na polskim rynku ubezpieczeń pojawiła się w 2002 roku. Firmy działające pod marką HDI należą do międzynarodowej Grupy Talanx, która jest jedną z największych grup działających w Europie oraz na świecie, jeśli chodzi o rynek ubezpieczeń.

W 2012 r. nastąpiło przejęcie HDI Asekuracja TU S.A., w wyniku czego obecnie TUiR Warta S.A. sprzedaje ubezpieczenia pod marką HDI.

Więcej

Dane kontaktowe HDI

Grupa Warta
rondo I. Daszyńskiego 1
00-843 Warszawa

Rodzaje ubezpieczeń w HDI

OC

HDI oferuje ubezpieczenie OC w dwóch wariantach – zwykłym OC oraz Pakiecie Turbo OC. Pierwsza opcja jest wariantem podstawowym, który gwarantuje ustawową ochronę, w ramach której ubezpieczony zyskuje ponadto Zieloną Kartę. W drugiej opcji ubezpieczony uzyskuje dodatkowo usługę Assistance Standard oraz ochronę zniżek przy spowodowaniu szkody do 2000 zł w pierwszym roku ubezpieczenia, jeśli jest nowym klientem.

Co więcej, jeśli podczas trwania umowy ubezpieczenia kierowca nie spowoduje żadnej szkody, przy przedłużaniu umowy na kolejny okres będzie on mógł uzyskać ochronę zniżek bez limitu wartości szkody.

W ramach Pakietu Turbo OC ubezpieczony otrzyma pomoc informacyjną w razie wypadku, dzwoniąc na infolinię HDI. Ponadto ubezpieczyciel zapewni holowanie do 100 km. Wykupując Pakiet Turbo OC, ubezpieczony zyskuje również możliwość rozszerzenia ochrony assistance i dokupienia w atrakcyjnej cenie ubezpieczeń: NNW Bezpieczna Rodzina, HDI Ekstra 2000, HDI Opony czy HDI Szyby.

Więcej
AC

HDI oferuje ubezpieczenie AC w formule all risks, obejmujące ochronę w razie każdego rodzaju ryzyka, m.in. wypadku i kradzieży. Ubezpieczyciel zapewnia wypłatę odszkodowania także w przypadku niewielkich szkód, nieprzekraczających 500 zł. W Pakiecie HDI Autocasco+ ubezpieczony zyskuje możliwość wyboru między kosztorysową i serwisową likwidacją szkody. Ponadto ubezpieczony może rozszerzyć zakres ochrony m.in.

o opcję niepomniejszania sumy ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania czy ofertę Ekstra 2000 w przypadku kradzieży pojazdu.

Więcej
Assistance

HDI oferuje ubezpieczenie Assistance w opcji Standard, Złoty, Złoty + oraz Podróżnik 15. Suma ubezpieczenia w opcji Standard wynosi 5000 zł i zapewnia tylko pomoc w holowaniu, jeśli dojdzie do wypadku na terenie Polski. Opcja Złota obejmuje sumę ubezpieczenia o wartości 10 000 zł, a opcja Złoty + sumę ubezpieczenia wynoszącą 20 000 zł. Wybierając powyższe warianty, ubezpieczony zyskuje możliwość wynajęcia samochodu zastępczego,

jeśli dojdzie do kradzieży lub wypadku. Ponadto większy jest zasięg terytorialny, jeśli chodzi o holowanie pojazdu – w opcji Złoty + nie ma limitu kilometrowego w razie holowania na terenie Polski. Ponadto w wariantach Złoty oraz Złoty + ubezpieczony uzyskuje pomoc w porozumiewaniu się z urzędnikami, służbą medyczną czy policją. Osoby, które chcą skorzystać z Assistance w podróży, mogą wykupić wariant Podróżnik 15, który oferuje ochronę przez 15 dni.

Bez względu na wybór wariantu, HDI oferuje pomoc informacyjną, jeśli dojdzie do wypadku. Infolinia HDI jest w tym przypadku czynna przez 24h na dobę.

Więcej

3 najlepsze pakiety ubezpieczeń HDI

OC Pakiet Turbo
  • Rozszerzona opcja ubezpieczania OC, która obejmuje Assistance Standard oraz ochronę zniżek przy spowodowaniu szkody nieprzekraczającej wartości 2000 zł w pierwszym roku ubezpieczenia.

  • Przy przedłużaniu umowy klient zyskuje nielimitowaną ochronę zniżek.

  • Przy wykupieniu OC Pakiet Turbo, ubezpieczony zyskuje pomoc na wypadek potrzeby holowania w obrębie 100km.

  • Korzystając z OC Pakiet Turbo, możesz uzyskać zniżki na ubezpieczenia HDI opony, HDI Szyby czy NNW Bezpieczna Rodzina.

Przejdź do porównywarki
Pakiet HDI Autocasco+
  • Opcja likwidacji szkody w wariancie SERWIS lub KOSZTORYS.

  • Ochroną objęte są szkody, do których doszło na terenie Polski i Europy (w tym europejskich części Rosji i Turcji), a także Maroka, Tunezji i Izraela. Ubezpieczenie nie obejmuje szkód na terytorium Gruzji.

  • Ubezpieczenie w pakiecie HDI Autocasco+ można rozszerzyć o odnawialną sumę ubezpieczenia, dzięki której nie ulega ona pomniejszeniu po każdej wypłacie odszkodowania za szkodę częściową.

Przejdź do porównywarki
HDI Ekstra 2000
  • Ubezpieczenie oferowane dla osób, które wykupiły w HDI ubezpieczenie OC lub AC.

  • W razie kradzieży gwarancja wypłaty kwoty 2000 zł na pokrycie wydatków związanych z utratą samochodu.

  • Klient może skorzystać z ochrony 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Przejdź do porównywarki
Ekspert Mubi

HDI posiada bogatą ofertę w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych. Ubezpieczenia proponowane są w różnych wariantach, dzięki czemu każdy może dobrać ubezpieczenie na miarę swoich potrzeb. Ubezpieczyciel udostępnia infolinię, która pomoże w razie potrzeby, co więcej, w przypadku konieczności zgłoszenia szkody z assistance, konsultanci są dostępni 24h na dobę. Ubezpieczenie w HDI polecamy osobom, które chcą otrzymać szeroki wachlarz ochrony oraz osobom, które preferują kontakt online. Za pośrednictwem formularzy udostępnionych na stronie ubezpieczyciela możesz załatwić szereg spraw związanych z ubezpieczeniem.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Pytania i odpowiedzi

Jak zgłosić szkodę w HDI?

HDI udostępnia na swojej stronie internetowej https://hdi.pl/pomoc-i-obsluga/ formularz online za pośrednictwem którego możesz zgłosić szkodę.

Możesz zgłosić szkodę również drogą tradycyjną, wysyłając zgłoszenie oraz odpowiednie dokumenty pocztą. Niezależnie od tego, jaką drogę kontaktu wybierzesz, pamiętaj, aby do zgłoszenia załączyć odpowiednie dokumenty i informacje:

  • notatkę policyjną z miejsca zdarzenia (jeśli wezwanie policji było konieczne),
  • oświadczenie spisane ze sprawcą wypadku,
  • dane uczestników zdarzenia,
  • dyspozycję wypłaty środków (ze wskazaniem numeru konta),
  • rachunki wykazujące poniesioną szkodę,
  • dokumentację medyczną (jeśli zgłaszasz szkodę osobową).

Na dalszym etapie likwidacji szkody ubezpieczyciel może wezwać Cię do dosłania niezbędnych dokumentów. Dokumenty można dosłać za pośrednictwem formularza. W formularzu należy wskazać numer szkody oraz swój adres e-mail. Do formularza możesz dołączyć pliki do wielkości 14 MB.

Jak złożyć wypowiedzenie OC w HDI?

Na stronie internetowej HDI udostępniono formularz, za pośrednictwem którego można złożyć wypowiedzenie umowy ubezpieczenia. Na stronie udostępniono również wzory wniosków, z których może skorzystać ubezpieczony.

Umowę ubezpieczenia zawartą przez internet możesz wypowiedzieć w ciągu 30 dni, licząc od dnia zawarcia umowy. Pamiętaj, że za dzień odstąpienia uznaje się dzień doręczenia dokumentu zakładowi ubezpieczeń lub dzień nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego, a także dzień złożenia odstąpienia agentowi działającemu w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń, i dopiero z upływem tego dnia umowa ulega rozwiązaniu. Jeśli chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość, możesz to zrobić za pomocą formularza online, do którego dołączysz stosowny wniosek. HDI udostępnia wzór oświadczenia.

Umowę ubezpieczenia OC możesz wypowiedzieć z końcem okresu, na jaki umowa została zawarta (12 miesięcy). Wypowiedzenie należy złożyć najpóźniej na 1 dzień przed końcem trwania umowy. Umowę ubezpieczenia OC możesz wypowiedzieć także, jeśli posiadasz podwójne ubezpieczenie OC, a także w sytuacji, gdy kupiłeś używany samochód i nie chcesz korzystać z ubezpieczenia po poprzednim właścicielu. HDI udostępnia na swojej stronie wzór wniosku. Wniosek możesz wysłać za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie HDI.

Za datę wypowiedzenia umowy uznaje się dzień, w którym ubezpieczyciel otrzymał wypowiedzenie OC. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje wypowiedzenie zostanie skutecznie złożone, wyślij je za pośrednictwem Poczty Polskiej, bowiem w przypadku skorzystania z polskiego operatora publicznego, za dzień wypowiedzenia uznaje się dzień nadania listu. Pamiętaj, że wypowiedzenie musi zawierać własnoręczny podpis. Jeśli będziesz wysyłał wypowiedzenie online, wydrukuj oświadczenie, podpisz je, a następnie wyślij skan do HDI.

PODSUMOWANIE

Plusy i minusy ubezpieczenia w HDI

Zalety
  • Możliwość zgłoszenia szkody za pośrednictwem infolinii, która działa od poniedziałku do soboty.

  • Obsługa szkód w formie online.

  • Szeroki wachlarz ofert ubezpieczeń, dzięki któremu każdy jest w stanie wybrać wariant dostosowany do swoich potrzeb.

  • HDI uczestniczy w programie BLS, dzięki czemu możesz w szybki sposób, bez dodatkowego zaangażowania zlikwidować szkodę o niewielkiej wartości.

Wady
  • Infolinia jest czynna 24h na dobę jedynie w zakresie zgłaszania zdarzenia assistance. Pozostałe sprawy możesz załatwić od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 lub w sobotę od godziny 8:00 do 16:00.