ERGO Hestia – zgłoszenie szkody
ERGO Hestia oferuje następujące ubezpieczenia komunikacyjne: OC, AC, assistance, ubezpieczenie bagażu, ubezpieczenie szyb, Zieloną Kartę, ochronę przed utratą zniżek, ochronę wyposażenia dodatkowego, ochronę prawną oraz NNW kierowcy i pasażerów. Sprawdźmy, jak przebiega proces zgłoszenia szkody w ERGO Hestii!
W tym artykule przeczytasz:
- Ile jest czasu na zgłoszenie szkody w ERGO Hestii?
- Jakie dokumenty należy przygotować podczas zgłoszenia szkody w ERGO Hestii?
- Jakie są formy zgłoszenia szkody w ERGO Hestii?
- Jak zgłosić szkodę w ERGO Hestii przez internet?
- Jak przygotować się na oględziny po zgłoszeniu szkody w ERGO Hestii?
- Jak sprawdzić, na jakim etapie jest rozpatrywanie szkody w ERGO Hestii?
Ile jest czasu na zgłoszenie szkody w ERGO Hestii?
Obowiązkiem poszkodowanego jest powiadomienie ubezpieczyciela o szkodzie niezwłocznie po zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego lub uzyskaniu wiadomości o jego zajściu.
Jeśli poszkodowany celowo lub w wyniku rażącego niedbalstwa nie poinformuje niezwłocznie o zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego, co przyczyniło się do zwiększenia szkody lub uniemożliwiło ubezpieczycielowi na ustalenie przyczyn zdarzenia, towarzystwo ubezpieczeniowe może zmniejszyć wartość odszkodowania.
Z kolei ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Jeśli natomiast w ciągu 30 dni ustalenie odpowiedzialności ubezpieczyciela bądź wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe, świadczenie zostanie wypłacone do 14 dni od dnia, w którym wyjaśnienie okoliczności stało się możliwe. Jednak część odszkodowania, co do której nie ma wątpliwości, zostaje wypłacona w ciągu 30 dni.
Jakie dokumenty należy przygotować podczas zgłoszenia szkody w ERGO Hestii?
Do zgłoszenia szkody w ERGO Hestii potrzebne są dane osoby zgłaszającej:
- imię i nazwisko lub nazwa firmy,
- PESEL lub REGON,
- numer polisy,
- numer telefonu,
- adres do korespondencji,
- adres e-mail.
W przypadku obcokrajowca będą potrzebne: numer i seria dokumentu tożsamości oraz data urodzenia.
Aby zgłosić szkodę komunikacyjną w ERGO Hestii, należy przygotować następujące dokumenty:
- dokumenty poszkodowanego pojazdu: dowód rejestracyjny i/lub karta pojazdu (jeśli została wydana),
- obustronną kopię dowodu rejestracyjnego lub jego odpis z wydziału komunikacji w razie zatrzymania tego dokumentu przez policję,
- podpisaną przez właściciela (oraz ewentualnych współwłaścicieli) dyspozycję do wypłaty odszkodowania – dokument wskazujący osobę upoważnioną do odbioru odszkodowania wraz ze wskazaniem numeru rachunku bankowego,
- dane osoby, która kierowała pojazdem, jeśli pojazd był w ruchu (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, kategorie uprawnień do kierowania pojazdem),
- spisane ze sprawcą oświadczenie o zdarzeniu (jeśli szkodę wyrządziła inna osoba),
- adres jednostki Policji, która sporządziła notatkę ze zdarzenia (oczywiście pod warunkiem, że szkoda została zgłoszona funkcjonariuszom policji),
- inne dodatkowe dokumenty, o które może poprosić przedstawiciel ERGO Hestii.
Ponadto, w razie kradzieży należy przygotować również:
- komplet kluczyków (ich liczba powinna być zgodna z deklaracją w umowie),
- urządzenia służące do uruchomienia zabezpieczeń przeciwkradzieżowych pojazdu,
- dokumenty potwierdzające pochodzenie pojazdu (w tym oryginał zagranicznego dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu),
- dokument potwierdzający wyrejestrowanie pojazdu.
Jakie są formy zgłoszenia szkody w ERGO Hestii?
ERGO Hestia umożliwia zgłoszenie szkody za pośrednictwem:
- formularza online na stronie: www.ergohestia.pl,
- kontaktu telefonicznego pod numerem 801 107 107 lub 585 555 555.
Aby zgłosić potrzebę skorzystania z pomocy assistance, należy zadzwonić do Centrum Alarmowego pod te same numery, czyli 801 107 107 lub 585 555 555 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Bezpłatnie można porozmawiać poprzez połączenie internetowe, do którego odnośnik znajdziesz na stronie ubezpieczyciela.
Jak zgłosić szkodę w ERGO Hestii przez internet?
ERGO Hestia umożliwia internetowy kontakt klienta z ubezpieczycielem w wielu różnych sprawach. Za pośrednictwem internetu można m.in. uzyskać informacje na temat ubezpieczenia, zrezygnować z ochrony ubezpieczeniowej, zgłosić sprzedaż samochodu, złożyć reklamację czy zapoznać się z ofertą. W ERGO Hestii istnieje również możliwość zgłoszenia szkody online.
Zgłoszeniu szkody w ERGO Hestii służy specjalny formularz internetowy. W formularzu należy podać:
- przyczynę zgłoszenia – w tym celu wybieramy jedną z opcji:
- “sprawca szkody jest ubezpieczony w ERGO Hestii”,
- “mam ubezpieczenie OC w ERGO Hestii, a ktoś uszkodził mój pojazd” (w przypadku chęci skorzystania z bezpośredniej likwidacji szkody),
- “zgłaszam szkodę z pozostałych ubezpieczeń” (na przykład AC, NNW),
- “potrzebuję pomocy assistance”;
- numer polisy,
- datę i godzinę zdarzenia,
- rolę osoby zgłaszającej – wybieramy opcje: poszkodowany, pracownik warsztatu, pełnomocnik, inna osoba,
- imię,
- nazwisko,
- numer PESEL – obcokrajowiec może podać inne dane (obywatelstwo, płeć, datę urodzenia, rodzaj dokumentu i jego numer).
Jeszcze przed zgłoszeniem szkody, w trakcie trwania umowy z firmą ERGO Hestia, klient musi poinformować ubezpieczyciela o każdej zmianie danych, o które pytała ERGO Hestia przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Pan Piotr nie dopełnił tego obowiązku i nie zawiadomił towarzystwa ubezpieczeniowego o tym, że zaczął udostępniać samochód swojemu synowi, który niedawno zdobył prawo jazdy. Gdy doszło do kolizji, której skutki pan Piotr chciał zlikwidować z polisy autocasco i ubezpieczenia dodatkowego wyposażenia, ubezpieczyciel zmniejszył kwotę odszkodowania ze względu na to, że do zdarzenia doszło, gdy za kierownicą zasiadał niedoświadczony kierowca niewspomniany w umowie ubezpieczenia.
Jak przygotować się na oględziny po zgłoszeniu szkody w ERGO Hestii?
Ubezpieczyciel radzi, aby odpowiednio przygotować się na oględziny pojazdu. Poszkodowany powinien:
- zaplanować czas, w którym będzie w stanie rzetelnie wypełnić dokumenty przygotowane przez rzeczoznawcę,
- ulokować samochód w takim miejscu, aby pojazd był dostępny dla likwidatora (nieodpowiednia lokalizacja, np. ciemny garaż czy ciasny parking, może negatywnie wpłynąć na jakość wykonywanych fotografii, a zarazem przyczynić się do niezauważenia wszystkich uszkodzeń, w przypadku przeoczeń konieczne będą dodatkowe oględziny),
- przygotować wszystkie niezbędne dokumenty związane ze zgłoszeniem szkody (robienie kopii nie jest konieczne, ponieważ dokumenty kopiuje osoba dokonująca oględzin),
- przybyć na spotkanie wraz z osobą, która prowadziła pojazd w chwili zdarzenia ubezpieczeniowego (jeśli nie był to sam ubezpieczony),
- pozostawić pojazd w niezmienionym stanie (dozwolone są jedynie zmiany, które zabezpieczają pojazd przed dalszym uszkodzeniem).
Od niedawna można również dokonać wideooględzin w aplikacji ERGO Hestii. Aplikacja Pomoc Online może też posłużyć do umówienia się na oględziny z pracownikiem towarzystwa ubezpieczeniowego.
Jak sprawdzić, na jakim etapie jest rozpatrywanie szkody?
Jeśli już zgłosiliśmy szkodę i jesteśmy zainteresowani informacją, na jakim etapie jest nasze zgłoszenie, możemy skontaktować się ubezpieczycielem za pomocą specjalnego formularza internetowego. W polach formularza należy podać następujące dane:
- osobowość prawną – wybieramy jedną z opcji: osoba fizyczna lub osoba prawna,
- imię,
- nazwisko,
- numer PESEL – obcokrajowiec może podać inne dane (obywatelstwo, rodzaj dokumentu i jego numer).
Należy przygotować również numer szkody.
Zgłoszenie szkody w towarzystwie ERGO Hestia nie jest skomplikowane. Należy jednak przestrzegać wymienionych wyżej zasad, aby otrzymać odszkodowanie w odpowiedniej wysokości i w jak najkrótszym czasie.
- Zgłoszenia szkody w ERGO Hestii należy dokonać niezwłocznie po jej wystąpieniu.
- ERGO Hestia wypłaca odszkodowanie w ciągu 30 dni od zgłoszenia zdarzenia.
- Aby zgłosić szkodę w ERGO Hestia, trzeba przygotować m.in. dane osoby zgłaszającej i dokumenty samochodu.
- Szkodę w ERGO Hestia można zgłosić telefonicznie lub za pomocą formularza online na stronie ubezpieczyciela.
- Na stronie ERGO Hestii można także sprawdzić, na jakim etapie jest rozpatrywana szkoda.
- Po zgłoszeniu szkody w ERGO Hestii ubezpieczyciel przeprowadzi oględziny uszkodzonego pojazdu.
FAQ – najczęściej zadawane pytania o zgłoszenie szkody w ERGO Hestia
ERGO Hestia umożliwia zgłoszenie szkody na kilka sposobów. Osoba poszkodowana może skorzystać z formularza online na stronie ubezpieczyciela lub zadzwonić na infolinię.
Do zgłoszenia szkody na pewno potrzebna Ci będzie polisa lub jej numer. Niezbędny będzie takżę dowód osobisty, dowód rejestracyjny lub karta pojazdu. Pamiętaj także o przekazaniu ubezpieczycielowi oświadczenia z miejsca zdarzenia lub notatki sporządzonej przez policję. Konieczne będzie podanie numeru rachunku bankowego, gdzie zostanie przesłane odszkodowanie.
Tak. To niezbędny etap likwidacji szkody, dlatego należy się do niego przygotować. Po pierwsze należy zaplanować sobie czas na spotkanie z rzeczoznawcą. Trzeba także tak postawić auto, by likwidator mógł łatwo ocenić szkody i zrobić zdjęcia. Należy również pamiętać, by przygotować odpowiednie dokumenty. Nie wolno wprowadzać zmian w uszkodzonym pojeździe bez zgody ubezpieczyciela.
Dołącz do dyskusji