Wiener – zgłoszenie szkody

Wiener jest znakiem towarowym należącym do Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group. Compensa od ponad 33 lat rozwija swoją ofertę, standardy obsługi i sieć sprzedaży, aby wyprzedzać oczekiwania coraz liczniejszej grupy klientów. Compensa jest częścią koncernu Vienna Insurance Group – jednego z liderów ubezpieczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiener oferuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych: OC, AC, Assistance, NNW, ubezpieczenie opon, szyb i bagażu, Zieloną Kartę, ubezpieczenie graniczne oraz ubezpieczenie kosztów organizacji świadczeń medycznych i kosztów leczenia po wypadku. Sprawdź, jak dokładnie wygląda proces zgłoszenia szkody w Wiener.

logo wiener

Gothaer, czyli Wiener – informacje o ubezpieczycielu

Towarzystwo ubezpieczeniowe znane jeszcze kilka lat temu pod nazwą Gothaer, to od lipca 2019 roku Wiener TU S.A., który jest częścią austriackiej Vienna Insurance Group. Firma powstała w 1991 roku. Ubezpiecza klientów indywidualnych (obecnie ponad 860 tysięcy osób), oraz małe, średnie i duże przedsiębiorstwa (ok. 62 tysięcy organizacji).

Ile jest czasu na zgłoszenie szkody w Wiener?

Niezależnie od tego, gdzie jesteśmy ubezpieczeni, nie warto zwlekać ze zgłoszeniem szkody ubezpieczenia OC. Choć zgodnie z prawem mamy na to co najmniej 3 lata, im szybciej powiadomimy o zdarzeniu ubezpieczyciela, tym łatwiej będzie nam uzyskać odszkodowanie. Takie zalecenie znajduje się też w OWU Wiener.

W razie powstania szkody z ubezpieczenia dodatkowego (np. AC), ubezpieczony musi ją zgłosić:

  • w ciągu 5 dni roboczych od dnia zdarzenia lub odkrycia informacji o szkodzie,
  • w ciągu 10 dni roboczych, jeśli konieczne było powołanie niezależnego rzeczoznawcy,
  • niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od zaistnienia wydarzenia, jeśli konieczne jest holowanie pojazdu,
  • w ciągu 24 godzin od momentu kradzieży samochodu lub jego części albo od momentu odkrycia kradzieży (w takiej sytuacji policję należy powiadomić jeszcze wcześniej – w ciągu 12 godzin, a do 2 dni roboczych od zgłoszenia kradzieży dostarczyć do Wienera kluczyki, sterowniki do obsługi urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą i dowód rejestracyjny),
  • w ciągu 24 godzin od momentu zauważenia utraty kluczyka.

Jakie są formy zgłoszenia szkody w Wiener?

Towarzystwo ubezpieczeniowe Wiener preferuje zgłaszanie szkód online. Zgłoszenia szkody on-line można dokonać przez formularz internetowy znajdujący się na stronie ubezpieczyciela.

Formularz zawiera kilkadziesiąt pytań, a jego wypełnienie jest szybkie i intuicyjne. Wybierając najpierw rodzaj zgłaszanej szkody (m.in. szkoda na pojeździe z OC lub AC, szkoda na osobie, szkoda kradzieżowa), a potem odpowiadając na szczegółowe pytania, z których wiele posiada gotowe opcje do wyboru, możemy łatwo i precyzyjnie opisać okoliczności zdarzenia. Decydując się na tę formę zgłoszenia, możemy liczyć na szybszą likwidację szkody.

grafika

Zgłoszenie telefoniczne możliwe jest pod numerem telefonu 22 469 69 69. W ten sposób można zgłosić szkody osobowe i majątkowe spowodowane przez pojazd, a także kradzież pojazdu. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Konsultant zadaje zgłaszającemu szereg pytań, a następnie prosi o przesłanie skanów lub zdjęć dokumentów pocztą tradycyjną lub elektroniczną.

Zdarzenie assistance można zgłosić w całodobowym Centrum Alarmowym pod numerem telefonu 22 501 33 33.

Jakie informacje należy przygotować, zgłaszając szkodę w Wiener?

Wśród pytań dotyczących zdarzenia na pewno pojawią się prośby o podanie:

  • daty, godziny i miejsca zdarzenia,
  • numeru rejestracyjnego naszego pojazdu,
  • danych osobowych, takich jak: PESEL, seria i numer dowodu osobistego,
  • danych teleadresowych,
  • jeśli samochód prowadziła inna osoba niż właściciel polisy – danych kierowcy,
  • jeśli szkoda nie powstała z naszej winy – numeru rejestracyjnego pojazdu sprawcy i numeru jego polisy OC,
  • jeśli szkoda zgłaszana jest z AC – numeru polisy,
  • okoliczności zdarzenia,
  • danych jednostki policji lub innych służb, które interweniowały na miejscu zdarzenia,
  • danych kontaktowych świadków zdarzenia,
  • rodzaju uszkodzeń pojazdu poszkodowanego,
  • miejsca postoju pojazdu poszkodowanego, w którym będzie można dokonać oględzin.

W dalszym etapie procesu zgłaszania szkody zostaniemy poproszeni o przesłanie pewnych dokumentów pocztą lub dołączenie ich w postaci elektronicznej do internetowego formularza zgłoszenia szkody. Warto przygotować je wcześniej. Są to:

  • dowód rejestracyjny pojazdu (skan lub zdjęcie obu stron dokumentu),
  • oświadczenie spisane ze sprawcą szkody lub notatkę policji,
  • jeśli doszło do kradzieży lub wandalizmu – zaświadczenie policji, 
  • jeśli właścicielem pojazdu jest firma – numer KRS lub wpis do ewidencji,
  • numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania. 

Żeby zilustrować szkody, trzeba też wykonać wyraźne zdjęcia samochodu. Wiener zaleca, by były to przynajmniej cztery zdjęcia całego pojazdu i kilka szczegółowych zdjęć przedstawiających uszkodzenia.

Jak przebiegają oględziny pojazdu w Wiener?

Po rejestracji szkody w systemie mogą być konieczne oględziny samochodu. Żeby wszystko przebiegło sprawnie, warto zaplanować spotkanie z przedstawicielem firmy ubezpieczeniowej na taki moment, który pozwoli na spokojne i rzetelne wypełnienie formularzy. Jednocześnie należy przygotować dokumenty związane ze zgłoszeniem szkody, a samochód ustawić w takim miejscu, żeby był łatwo dostępny do oględzin i umożliwiał zrobienie wyraźnych fotografii. Jeśli pojazdem podczas zdarzenia kierowała inna osoba niż ubezpieczony, ona też powinna przyjść na oględziny. Po oględzinach ustalana jest wysokość odszkodowania, o której informowany jest poszkodowany, po czym w ciągu kilku dni następuje wypłata na wskazane wcześniej konto bankowe.

Jak sprawdzić, na jakim etapie jest rozpatrywanie szkody w Wiener?

Po zgłoszeniu szkody otrzymujemy informację z jej numerem identyfikacyjnym i hasłem do naszej tzw. teczki szkodowej. Warto zachować te dane, bo dzięki nim możemy kontrolować przebieg sprawy i sprawdzać, na jakim etapie jest nasze zgłoszenie. W tym celu wystarczy zalogować się na stronie: portal.wiener.pl/portal/claim-status.

Jeśli nie zapisaliśmy numeru szkody, możemy uzyskać go pod numerem infolinii 22 469 69 69, a zapomniane hasło odzyskamy na wspomnianej stronie, klikając napis „Pobierz nowe hasło”.

PODSUMOWANIE
  • Zgodnie z treścią ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, szkodę z OC sprawcy można zgłosić do trzech lat od jej wystąpienia (a w niektórych przypadkach nawet później), ale nie warto z tym zwlekać.
  • Zgłoszenie szkody z AC w towarzystwie ubezpieczeń Wiener powinno być dokonane w ciągu 5 dni roboczych od powzięcia informacji o niej. W przypadku kradzieży lub utraty kluczyków trzeba zgłosić zdarzenie w ciągu 24 godzin od momentu odkrycia szkody. Uszkodzenia pojazdu wymagające holowania należy zgłosić przed upływem 48 godzin.
  • Likwidacja szkody w ramach OC i AC powinna trwać do 30 dni, lecz w wyjątkowych sytuacjach ten czas może zostać dodatkowo wydłużony.
  • Zgłaszanie szkody w towarzystwie ubezpieczeniowym Wiener odbywa się za pomocą gotowego formularza internetowego lub przez telefon.

FAQ – najczęściej zadawane pytania o zgłoszenie szkody w Wiener

Kiedy trzeba zgłosić szkodę w Wiener?
W jaki sposób mogę zgłosić szkodę w Wiener?
Co będzie konieczne przy zgłaszaniu szkody w Wiener?
Joanna Kowal
Autor artykułu: Joanna Kowal

Pasjonatka słowa pisanego. Specjalność: psychologia i finanse. Moją misją jest przekładanie skomplikowanych zagadnień na język zrozumiały dla każdego. Jako redaktor Mubi.pl wspieram kierowców przy zakupie ubezpieczeń i biorę pod lupę wszelkie formalności związane z posiadaniem samochodu.

Wystaw ocenę

Dołącz do dyskusji

0 komentarzy

avatar autora komentarza

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub informacje niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.

Skomentuj jako pierwszy!

Chcesz wydawać mniej na ubezpieczenie OC/AC nawet o 50%? To proste!
Oblicz ceny w 3 minuty!

Porównaj ceny OC/AC