Jak zgłosić szkodę w Wiener?

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Wiener oferuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych: OC, AC, Assistance, NNW, ubezpieczenie opon, szyb i bagażu, Zieloną Kartę, ubezpieczenie graniczne oraz ubezpieczenie kosztów organizacji świadczeń medycznych i kosztów leczenia po wypadku. Sprawdź, jak dokładnie wygląda proces zgłoszenia szkody w Wiener.

Gothaer, czyli Wiener – informacje o ubezpieczycielu

Towarzystwo ubezpieczeniowe znane dotychczas pod nazwą Gothaer, to od lipca 2019 roku Wiener TU S.A., który jest częścią austriackiej Vienna Insurance Group. Firma powstała w 1991 roku. Ubezpiecza klientów indywidualnych (obecnie ponad 680 tysięcy osób), oraz małe, średnie i duże przedsiębiorstwa (blisko 60 tysięcy organizacji). Osoby, które kupiły polisy jeszcze w Gothaer, przed zmianą nazwy, pozostają ubezpieczone na warunkach zawartych w umowie, ale szkody zgłaszają już do firmy Wiener. 

Ile jest czasu na zgłoszenie szkody w Wiener?

Niezależnie od tego, gdzie jesteśmy ubezpieczeni, nie warto zwlekać ze zgłoszeniem szkody. Im szybciej powiadomimy o niej ubezpieczyciela, tym łatwiej będzie nam uzyskać odszkodowanie. Takie zalecenie znajduje się też w OWU Wiener. W razie powstania szkody ubezpieczony musi ją zgłosić:

  • w ciągu 5 dni roboczych od dnia zdarzenia lub odkrycia informacji o szkodzie;
  • niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od zaistnienia wydarzenia, jeśli konieczne jest holowanie pojazdu;
  • w ciągu 24 godzin od momentu kradzieży samochodu lub jego części (w takiej sytuacji policję należy powiadomić jeszcze wcześniej – w ciągu 12 godzin, a do 2 dni roboczych od zgłoszenia kradzieży dostarczyć do Wienera kluczyki i dowód rejestracyjny);
  • w ciągu 24 godzin od momentu utraty kluczyka. 

Jakie są formy zgłoszenia szkody w Wiener?

Towarzystwo ubezpieczeniowe Gothaer umożliwia zgłoszenie szkody przez telefon, on-line lub listownie na adres Ul. Wołoska 22a, 02-675 Warszawa.

Zgłoszenie telefoniczne możliwe jest pod numerem telefonu 22 469 69 69. Linia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Konsultant zadaje zgłaszającemu szereg pytań, a następnie prosi o przesłanie skanów lub zdjęć dokumentów pocztą tradycyjną lub elektroniczną. 

Zgłoszenia szkody on-line można dokonać przez formularz internetowy, znajdujący się na stronie ubezpieczyciela: www.wiener.pl. Formularz zawiera kilkadziesiąt pytań, a jego wypełnienie trwa nawet krócej niż zgłoszenie telefoniczne. Szczegółowe pytania, z których wiele posiada gotowe opcje do wyboru, pozwalają na precyzyjny opis okoliczności zdarzenia. Wybierając tę formę zgłoszenia możemy liczyć na szybszą likwidację szkody.

Jakie informacje należy przygotować zgłaszając szkodę w Wiener?

Wśród pytań dotyczących zdarzenia na pewno pojawią się prośby o podanie:

  • daty, godziny i miejsca zdarzenia, 
  • numeru rejestracyjnego naszego pojazdu, 
  • danych osobowych, takich jak: PESEL, seria i numer dowodu osobistego, 
  • danych teleadresowych, 
  • jeśli samochód prowadziła inna osoba niż właściciel polisy – danych kierowcy, 
  • jeśli szkoda nie powstała z naszej winy – numeru rejestracyjnego pojazdu sprawcy i numeru jego polisy OC,  
  • jeśli szkoda zgłaszana jest z AC – numeru polisy, 
  • okoliczności zdarzenia, 
  • danych jednostki policji lub innych służb, które interweniowały na miejscu zdarzenia,
  • danych kontaktowych świadków zdarzenia, 
  • rodzaju uszkodzeń pojazdu poszkodowanego, 
  • miejsca postoju pojazdu poszkodowanego, w którym będzie można dokonać oględzin. 

W dalszym etapie procesu zgłaszania szkody zostaniemy poproszeni o przesłanie pewnych dokumentów pocztą lub dołączenie ich w postaci elektronicznej do internetowego formularza zgłoszenia szkody. Warto przygotować je wcześniej:

  • dowód rejestracyjny pojazdu (skan lub zdjęcie), 
  • oświadczenie spisane ze sprawcą szkody lub notatkę policji,
  • jeśli doszło do kradzieży lub wandalizmu – zaświadczenie policji, 
  • jeśli właścicielem pojazdu jest firma – numer KRS lub wpis do ewidencji,
  • numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania. 

Żeby zilustrować szkody, trzeba też wykonać wyraźne zdjęcia samochodu. Wiener zaleca, by było to przynajmniej cztery zdjęcia całego pojazdu i kilka szczegółowych zdjęć przedstawiających uszkodzenia.

Jak przebiegają oględziny pojazdu w Wiener?

Po rejestracji szkody w systemie mogą być konieczne oględziny samochodu. Żeby wszystko przebiegło sprawnie, warto zaplanować spotkanie z przedstawicielem firmy ubezpieczeniowej na taki moment, który pozwoli na spokojne i, rzetelne wypełnienie formularzy. Jednocześnie należy przygotować dokumenty związane ze zgłoszeniem szkody, a samochód ustawić w takim miejscu, żeby był łatwo dostępny do oględzin i umożliwiał zrobienie wyraźnych fotografii. Jeśli pojazdem podczas zdarzenia kierowała inna osoba, niż ubezpieczony, ona też powinna przyjść na oględziny. Po oględzinach ustalana jest wysokość odszkodowania, o której informowany jest poszkodowany, po czym w ciągu kilku dni następuje wypłata na wskazane wcześniej konto bankowe.

Jak sprawdzić, na jakim etapie jest rozpatrywanie szkody w Wiener?

Po zgłoszeniu szkody otrzymujemy informację z numerem i hasłem. Warto zachować te dane, bo dzięki nim możemy kontrolować przebieg sprawy i sprawdzać, na jakim etapie jest nasze zgłoszenie. W tym celu wystarczy zalogować się na stronie: https://www.wiener.pl/teczka-szkodowa.

Jeśli nie zapisałeś numeru szkody, możesz uzyskać go pod numerem infolinii 22 469 69 69, a zapomniane hasło odzyskasz na wspomnianej stronie, klikając napis „pobierz nowe hasło”.

Oceń artykuł:

Loading...
zdjęcie autora
Autor artykułu: Joanna Kowal

Pasjonatka słowa pisanego. Specjalność: psychologia i finanse. Moją misją jest przekładanie skomplikowanych zagadnień na język zrozumiały dla każdego. Jako redaktor Mubi.pl wspieram kierowców przy zakupie ubezpieczeń i biorę pod lupę wszelkie formalności związane z posiadaniem samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *