Najlepsze auto dla dużej rodziny – TOP 8 modeli w dobrej cenie w 2024!

Duże auto dla wielodzietnej rodziny to konieczność i wygoda podróżowania w pełnym składzie. Osobowe modele pomieszczą więcej niż 5 pasażerów i ich bagaż. Rynek wtórny obfituje w 6-miejscowe samochody używane i 7-osobowe auta rodzinne. Są wśród nich kombivany, minivany oraz kombi z dodatkowymi siedzeniami w 3. rzędzie. Wybraliśmy najciekawsze z nich!

auto dla rodziny

Zastanawiasz się, jakie auto dla dużej rodziny wybrać? Szukasz dużego i pakownego auta, w którym zmieszczą się wszyscy bliscy? Dobrze się składa! Sprawdź nasze propozycje, które powinny przypaść Ci do gustu.

Samochód rodzinny – zagwozdka dla konstruktorów

MPV to angielski skrót od Multi-Purpose Vehicle, czyli pojazd wielozadaniowy. Posiada przestronną kabinę przygotowane z myślą o dużych rodzinach i dalekich podróżach. Przeważnie ma większą liczbę miejsc siedzących (powyżej 5) i spory bagażnik. Umożliwia to rodzinie z trójką lub większą liczbą dzieci wspólny wyjazd na weekend lub na wczasy. 

CIEKAWOSTKA

Nazwa minivan pochodzi od angielskiego słowa van oznaczającego auto dostawcze typu furgon. Pierwsi przedstawiciele tego segmentu (Renault Espace w Europie i Chrysler Voyager w Ameryce) wyglądem nawiązywali do zmniejszonych (mini) wersji samochodów transportowych. Obecnie van określa zarówno auto osobowe jak i dostawcze.

Poznajmy auta rodzinne, których zakup nie ogołoci domowego budżetu. Oto interesujące propozycje na każdą kieszeń!

Samochody wieloosobowe dla rodziny Trzy Plus

Poniżej opisujemy konkretne modele aut, które oferują więcej niż 5 miejsc siedzących. W przypadku tych modeli, które do tej pory doczekały się kilku wcieleń, odnosimy się do kilku generacji spełniających powyższe kryterium. Są wśród nich wiekowe (pełnoletnie) samochody używane oraz całkiem nowe konstrukcje. Mamy nadzieję, że zainspirujesz się i znajdziesz swoje idealne auto rodzinne!

Fiat Multipla (1998–2010)

O tym aucie napisano wiele – niekoniecznie w superlatywach. Zacznijmy jednak od początku. Debiut Multipli wypadł naprawdę dobrze. W roku 2000 rodzinny Fiat zajął 2. miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

CIEKAWOSTKA

Fiat tym modelem nawiązał historycznie do modelu 600 Multipla. Samochód bazował na jednym z najmniejszych aut, a oferował aż 6 miejsc w 3 rzędach siedzeń (2+2+2). Był to protoplasta późniejszego segmentu europejskich minivanów. Samochód wyposażono w centralny silnik, napęd na tył i jednobryłowe nadwozie.

Stylistyka auta spotkała się z krytyką, której chyba nigdy nie będzie końca, choć ma grono wiernych zwolenników. Projektanci chcieli połączyć jednobryłowość protoplasty z dwubryłowym kształtem współczesnych konstukcji, czego efektem jest wyraźne oddzielenie dolnej części nadwozia od przeszklonej kabiny w postaci wybrzuszenia na masce ze światłami drogowymi. Oświetlenie odwoływało się do duchowego poprzednika, który również miał wysoko umieszczone, okrągłe lampy.

CIEKAWOSTKA

6-osobowy Fiat bazował na płycie podłogowej kompaktowego modelu Bravo/Brava. Podwozie Space Frame zostało później wykorzystane przy następnych konstrukcjach włoskiej marki (m.in. Stilo).

Multipla w 2004 r. przeszła szeroko zakrojony lifting. Modernizacja skupiła się na pasie przednim i tylnym. Od tego momentu maska łagodnie łączy się z przednią szybą, a światła znalazły się w zespolonych, tradycyjnych reflektorach. Nadwozie stało się konwencjonalne, ale artystyczny nieład pozostał we wnętrzu. Pokładowe instrumenty są umieszczone centralnie, ale każdy segment został wyraźnie oddzielony od pozostałych (np. wskaźniki i nawiewy). Drążek zmiany biegów znalazł się na desce, co wymusiła obecność trzeciego fotela z przodu. Siedzenia przesuwają się, a oparcia składają, tworząc stoliki. Razem z licznymi schowkami daje to wiele możliwości konfiguracji wnętrza, które przy 4 m długości nadwozia jest przepastne. Zapewnia też przyzwoitej wielkości kufer mieszczący min. 430 l objętości.

Produkcja kontrowersyjnego minivana Fiata zakończyła się w Europie w 2010 r. 2 lata wcześniej przeniosła się jednak do Chin, gdzie koncern Zhejiang Zotye Auto Co. wytwarzał go do 2013 r. pod nazwami: Zotye Multiplan, M300 Emotion lub Langyue. We Włoszech wyprodukowano łącznie 330 tys. egzemplarzy. To ostatni jak dotąd model minivana zdolnego przewieźć 6 osób razem z bagażem, który był oferowany na Starym Kontynencie.

Wbrew stylistyce Multipla prowadzi się pewnie, co zawdzięcza szerokiemu rozstawowi kół. Jej układ kierowniczy okazuje się komfortowy, zresztą podobnie jak zawieszenie. Elementami, na które przed zakupem trzeba zwrócić szczególną uwagę, są: pasek rozrządu (musi być wymieniany co 60 tys. km), dwumasowe koło zamachowe i wtryskiwacze (w turbodieslach).

Multipla ma potencjał na zostanie w przyszłości klasykiem. To propozycja dla odważnych indywidualistów, których nie zraża oryginalny wygląd. Auto świetnie sprawdzi się w roli rodzinnego środka transportu po mieście i na dalsze wypady.

Honda FR-V (2005–2009)

Minivan Hondy oferuje taki sam układ siedzeń (3+3) jak Multipla. Japoński konkurent pojawił się na rynku 7 lat po premierze 6-osobowego Fiata, ale był produkowany o rok krócej. Auto nie cieszyło dużym zainteresowaniem nabywców. Nie pomógł nawet lifting przeprowadzony w 2007 r.

Jednobryłowe nadwozie prezentuje się mniej kontrowersyjnie od swojego bezpośredniego rywala z Włoch. Pas przedni otrzymał ostro narysowane reflektory, a mocno pochylona szyba z tyłu nadaje karoserii nieco dynamizmu. Technicznie FR-V bazuje na siódmym wcieleniu Civica produkowanego w latach 2000–2006. Zawieszenie choć zapożyczone z podwyższonego modelu CR-V, zostało zmodyfikowane na potrzeby minivana. Nazwa rodzinnej Hondy to skrót od angielskiego Family Recreational Vehicle, co oznacza rodzinny pojazd rekreacyjny.

CIEKAWOSTKA

FR-V zastąpił nieoferowany w Europie model S-MX, który w obu rzędach miał kanapy, tworzące po złożeniu łóżko. Jego następca miał już 6 osobnych foteli i na rodzimym rynku był znany pod nazwą Edix.

Wnętrze Hondy jest uporządkowane i przyjemne dla oka. Pojedyncze fotele można przesuwać (zwłaszcza środkowe, tworząc więcej przestrzeni pasażerom skrajnych siedzeń), a tylne chowają się częściowo w podłodze, tworząc płaską podłogę. Z racji dodatkowego miejsca w przednim rzędzie, dźwignia zmiany biegów powędrowała na deskę rozdzielczą.

FR-V to atrakcyjna propozycja na rynku wtórnym. Nie boryka się z większymi problemami. Niestety nadwozie i podwozie toczy choroba zwana rdzą, co wynika z cienkiego lakieru i słabego zabezpieczenia przed korozją (pojawia się m.in. pod osłonami i otworach drzwiowych). Bolączkami minivana Hondy są także: zawieszenie (łączniki i gumy cyklicznie domagają się wymiany, rzadziej wahacze i amortyzatory), hamulce (często są zapieczone, zaciski nadają się do regeneracji).

Dostępność części zamiennych poza ASO nie jest na wysokim poziomie. Dobra wiadomość jest taka, że wiele elementów pasuje z innych modeli producenta. Sposobem na nabycie porządnego egzemplarz jest sprawdzenie, czy w zakamarkach nie kryją się ogniska rdzy.

Opel Zafira I–III (1999–2019)

Opel wdarł się przebojem na rynek kompaktowych aut rodzinnych. Zafira debiutowała w 1999 r. i już rok później zajęła 3. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (zaraz za drugim Fiatem Multiplą). Opel, trzymając się tradycji, zachował konwencjonalny układ siedzeń 2+3+2.

CIEKAWOSTKA

Zafira bazuje na drugim wcieleniu Opla Astry (oznaczonej fabrycznie jako: G). Model zastąpił w palecie producenta vana – model Sintra, który opuszczał fabrykę Chevroleta w Stanach Zjednoczonych.

2. generacja po pojawieniu się następcy otrzymała dopisek Family. W latach 2005–2010 auto wyjeżdżało z polskiej fabryki w Gliwicach. Jej bramy opuściło blisko 460 tys. egzemplarzy Zafira.

UWAGA!

Wersje auta z homologacją ciężarową nie posiadają dwóch tylnych siedzeń. Wersja Flexivan ma tylko przednie fotele i metalową przegrodę. Można ją poznać po tym, że tylne szyby są mocno przyciemnione.

3. inkarnacja Zafiry z dopiskiem Tourer była wytwarzana 2 lata równolegle z poprzednim wcieleniem. Po modernizacji w 2016 dopisek przestał być potrzebny i zniknął. Oprócz wersji 7-osobowej, auto zaczęło występować również w standardowej 5-miejscowej odmianie (bez rozkładanych foteli w luku bagażowym). Rok 2019 okazał się ostatnim dla Zafiry. Na decyzję o zaprzestaniu produkcji wpłynął drastyczny spadek sprzedaży kompaktowych minivanów w Europie o ponad 60% w ciągu 5 lat.

CIEKAWOSTKA

Obecnie nazwa Zafira Life jest przypisana do osobowej odmiany samochodu Opel Vivaro trzeciej generacji, który jest w produkcji od 2019 r.

Renault Grand Scénic II–IV (2004–2022)

Scénic 1. generacji został zaprezentowany w 1996 r. Dla wielu stał się synonimem minivana. Uzyskał tytuł Samochodu Roku 1997. Z początku występował jako rodzinna, bardziej uniwersalna odmiana nadwoziowa kompaktu Mégane, jednak przy okazji faceliftingu wdrożonego w 1999 r. model się usamodzielnił. 

CIEKAWOSTKA

W 2000 r. do oferty dołączyła uterenowiona wersja RX4 z napędem na cztery koła. Jego duchowym następcą został Scénic II w odmianie Conquest, która miała prześwit większy o 2 cm, jednak była pozbawiona napędu 4×4.

Od drugiej generacji minivan był dostępny w dwóch rozmiarach. Krótki, standardowy miał 5 miejsc, natomiast dłuższy (Grand) oferował przewóz dwóch kolejnych osób. Konstrukcja wzorem poprzednika bazowała na kolejnym wcieleniu kompaktowego Renault.

CIEKAWOSTKA

Grand Scénic występował również w wersji 5-miejscowej bez dodatkowych foteli w 3. rzędzie. Producent stworzył go z myślą o rodzinach z 3 dzieci którzy potrzebują większej przestrzeni bagażowej na wózek dziecięcy.

Pierwsze wcielenie 7-osobowego Scénica po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń zapewnia 475 l pojemności bagażnika, natomiast 5-osobowy model – wyjściowo 533 l. Luk bagażowy z 7 rozłożonymi fotelami oferuje 200-litrową przestrzeń na walizki stojące w pionie. 3. generacja francuskiego minivana spod znaku Renault była gruntownie zmodyfikowaną konstrukcją poprzednika. Oferowała o 33 l więcej przestrzeni bagażowej.

Czwarta generacja Scenica stylistycznie nawiązuje do crossovera, ale jest kompaktowym minivanem postawionym na dużych kołach (standardowy rozmiar felg wynosi 20 cali). To ostatni model francuskiego producenta w takim kształcie. Renault Scénic E-Tech Electric, który pojawił się sprzedaży w 2023 r., jest już 5-osobowym kompaktowym crossoverem o napędzie elektrycznym.

CIEKAWOSTKA

Szóste wcielenie modelu Renault Espace, który był prekursorem minivanów w Europie, obecnie dostępne jest w sprzedaży jako rodzinny 7-osobowy SUV. Już jego poprzednik wykazywał pewne cechy crossovera.

Citroën Grand C4 Picasso (2006−2013) / Grand C4 Spacetourer II (2013−2021)

Citroën w 2006 r. zaprezentował następcę Xsary Picasso. Wysiłek włożony w projekt docenili dziennikarze motoryzacyjni głosujący w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2007 (C4 Picasso zajął 3. miejsce). Zanim standardowa odmiana 5-miejscowa wjechała do salonów na rynku pojawił się wydłużony o 20 cm wariant (Grand) z 2 dodatkowymi, składanymi fotelami w bagażniku.

CIEKAWOSTKA

W 2018 r. razem z modernizacją minivana na bazie modelu C4 Citroën porzucił dopisek “Picasso” na rzecz bardziej konwencjonalnej nazwy “SpaceTourer”, którą dotychczas posługiwał się w przypadku osobowych wariantów dostawczego Jumpy. Przez 19 lat autograf znanego artysty zdobił 4 modele francuskiego producenta. Przez ten okres marka regularnie płaciła spadkobiercom Pablo Picasso za prawa do wykorzystania jego nazwiska.

Drugie wcielenie francuskiego minivana ze znaczkiem szewronu zadebiutowało w 2013 r. Samochód bazował na tej samej platformie (EMP2), co poprzednik, jednak zmianie uległy proporcje: rozstaw osi został zwiększony o 11 cm, a przedni zwis skrócony o taką samą długość. Wnętrze wyraźnie zyskało na przestronności. Wersja Grand okazała się przy tym znacznie lżejsza i bardziej ekonomiczna. Nie uchroniło to jednak innowacyjnego auta przed kresem. Ta odmiana była produkowana 2 lata dłużej od standardowej, jednak w 2021 r. zdecydowano o wycofaniu go z produkcji bez prezentacji następcy.

CIEKAWOSTKA

Peugeot na bazie Citroëna Grand C4 Picasso stworzył swojego 7-osobowego minivana. Model 5008 sprzedawał w latach 2009–2017.

Mitsubishi Outlander II–IV (2006–obecnie)

Outlander to typowy SUV klasy średniej. Od drugiej generacji dostępny jest w wersji 7-miejscowej. Auto dzieli płytę podłogową Project Global z lekkimi modelami japońskiej marki, takimi jak: Lancer i ASX. Pojazd w 2010 r. przeszedł zakrojoną modernizację, dzięki której upodobnij się z przodu do pozostałych model w gamie. Obecne 4. wcielenie bazuje na Nissanie Rogue dostępnym w USA.

CIEKAWOSTKA

Bliźniaczymi modelami 2. generacji japońskiego SUVa były: Citroën C-Crosser i Peugeot 4007. Samochody różnią się przede wszystkim pasem przednim przednim i tylnym oraz detalami wnętrza. Oprócz Outlandera Mitsubishi oferowało w Europie w latach 2003–2011 również rodzinnego vana Grandis, który w zależności od wersji mógł pomieścić do 6 lub 7 osób.

SUV Mitsubishi wpisuje się w aktualne trendy motoryzacyjne. Podwyższone samochody są coraz bardziej popularne. Outlander świetnie sprawdzi się jako auto rodzinne nawet w przypadku większej familii. 7-osobowy wariant to idealne wybór dla osób, które omijają vany szerokim łukiem.

Citroën Berlingo II–III Multispace (2010–obecnie)

Kombivan koncernu PSA dopiero dwa lata po wprowadzeniu drugiej generacji zdecydował się dołączyć do oferty wariant 7-osobowy. Dwa dodatkowe fotele znajdują się w bagażniku, jednak nie chowają się w podłodze. Względem pierwszego wcielenia model mocno urósł w każdym wymiarze (aż 24 na długości), co zbliżyło go do segmentu kompaktowych minivanów, z którymi konkurował. Berlingo miał również wewnętrzną konkurencję w postaci 7-miejscowego Grand C4 Picasso. Sam występował także w odmianie wydłużonej o dodatkowe 25 cm, dzięki czemu oprócz 7 dorosłych osób mógł pomieścić ich bagaże.

Pojazd rodzinny bazuje na dostawczaku, co ma swoje plusy i minusy. Wysokie, pudełkowate nadwozie zapewnia maksimum przestrzeni we wnętrzu włącznie z pawlaczem pod sufitem (pojemność wszystkich schowków wynosi max. 170 l). Za kierownicą siedzi się wysoko jak na podniesionym krześle, co polepsza widoczność, ale może męczyć w dłuższych trasach. Irytujące mogą być też szumy powietrza dobiegające do uszu kierowcy i pasażerów. Dźwignia zmiany biegów jest pod ręką, gdyż mieści się na konsoli środkowej.

Francuski kombivan idealnie wpisuje się w potrzeby rodziny 3+. Zajęcie miejsca w ułatwiają dzieciom duże przesuwne drzwi po obu stronach, które docenią również rodzice maluchów, sadzając swoje pociechy w foteliku.

CIEKAWOSTKA

W 2012 r. we współpracy z Mitsubishi powstała wersja z napędem elektrycznym. Od 2021 r. tylko ta odmiana 3. generacji kombivana pozostała w sprzedaży pod nazwą ë-Berlingo. Bliźniaczymi konstrukcjami poza Peugeotem Partner Tepee/Rifter są również Opel Combo i Toyota ProAce City.

Dacia Jogger (2021–obecnie)

Jogger zastąpił w ofercie rumuńskiego producenta aż 3 modele: wydłużonego Logana (MCV), dostawczego Dokkera i 7-osobowego vana Lodgy. Koncepcyjnie najbliżej mu do Logana w odmianie MCV, która łączy w sobie elementy tradycyjnego kombi i podwyższonego kombivana. W przypadku Joggera jest to okraszone lifestylowym podejściem znanym z crossoverów.

CIEKAWOSTKA

Jogger powstał na wydłużonej platformie CMF-B. Korzystają z niej 3. generacja modeli Logan i Sandero, z którymi dzieli przód nadwozia, pochodzący z wersji Stepway (z podniesionym zawieszeniem i plastikowymi osłonami).

Dacia Jogger to najtańszy 7-osobowy model na rynku fabrycznie nowych samochodów. Jego cena startowała z pułapu 63 400 zł. W połowie 2022 r., po niespełna roku od wprowadzeniu do obrotu, auto przeszło pierwszą modernizację związaną z rebrandingiem marki. W sprzedaży są warianty z silnikiem benzynowym, instalacją LPG lub napędem hybrydowym.

Auto jest młode, dlatego ciężko powiedzieć, jak wygląda jego awaryjność. Przy większych przebiegach, należy dbać o instalację gazową – regularnie sprawdzanie wtrysków uchroni przed komplikacjami. Nieliczni użytkownicy zgłaszają problemy z odpalaniem silnika na benzynie (wadliwa praca rozrusznika) lub z głośną pracą skrzyni biegów przy prędkościach wyższych niż 70 km/h.

Ile kosztuje ubezpieczenie auta dla dużej rodziny?

Składka ubezpieczenia dla rodzinnego samochodu, które pomieści więcej niż 5 osób, wyliczana jest indywidualnie, tak jak w przypadku innych aut. Auto, którym podróżuje cała rodzina, oprócz obowiązkowego OC, warto objąć dodatkową ochroną z tytułu polis dobrowolnych.

NNW chroni kierowcę i pasażerów przed następstwami nieszczęśliwych wypadków, czyli ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie, jeśli komuś z nich stanie się krzywda w pojeździe lub podczas wsiadania do niego.

Auto rodzinne, które służy do dalszych podróży, warto objąć pakietem z assistance. Pomoc w drodze pozwoli np. na kontynuację wyprawy, nocleg w hotelu lub szybki i bezpieczny powrót do domu. Zaletą tego pakietu jest również opieka medyczna dla członków rodziny lub domowego zwierzęcia.

Średnia cena OC danego modelu auta rodzinnego:

Średnia cena ubezpieczenia OC dla wszystkich kierowców wyniosła w lutym 730 zł. Jak widać w tabeli poniżej, marki pojazdów oferujące samochody rodzinne średnio ubezpieczało się w cenie podobnej lub niższej. Średnie ceny OC dla poszczególnych modeli dużych aut były też w większości przypadków zbliżone do wyniku dla całej marki. Pokazuje to, że samochód rodzinny jest dla kierowcy korzystny pod kątem ubezpieczenia.

Model auta rodzinnegoŚrednia cena OC modeluŚrednia cena OC marki
Dacia Jogger500 zł508 zł
Citroën Grand C4 Picasso629 zł591 zł
Citroën Berlingo630 zł591 zł
Opel Zafira639 zł641 zł
Peugeot Partner647 zł636 zł
Honda FR-V670 zł668 zł
Mitsubishi Outlander681 zł648 zł
Fiat Multipla684 zł609 zł
Citroën Grand C4 SpaceTourer702 zł591 zł
Renault Grand Scénic756 zł598 zł
Dane na podstawie obliczeń użytkowników porównywarki Mubi (luty 2024).

A co z autocasco? Oczywiście można je wykupić również na samochody rodzinne i może okazać się bardzo przydatne. W zależności od wybranego wariantu, ubezpieczenie AC może obejmować:

  • uszkodzenie auta po kolizji lub wypadku,
  • uszkodzenie auta przez żywioły,
  • uszkodzenie auta przez dzikie zwierzęta,
  • kradzież pojazdu,
  • szkodę całkowitą.

Kierowca może wybrać pełne AC obejmujące szkody częściowe, szkodę całkowitą i kradzież samochodu, lub wersję mini ubezpieczenia o ograniczonym zakresie, ale też znacznie niższej cenie.

Sprawdźmy, jakie pakiety i na jakich warunkach zaoferowano 44-letniemu kierowcy z Poznania, który jest mężem i ojcem trójki dzieci: 12-latka, 9-latka i 3-latka. Jego samochód to Citroën Berlingo z 2014 roku (pojemność silnika: 1598 cm3), który ma na liczniku 124 tys. km, a jego właściciel zamierza przejechać w ciągu roku kolejne 15 tys. km. Auto jest parkowane we wspólnym garażu w bloku. Kierowca ma prawo jazdy od 2000 roku i na koncie jedną szkodę spowodowaną 6 lat temu.

Cena pakietu ubezpieczeń z AC dla auta rodzinnego

Firma ubezpieczeniowaZakres ubezpieczenia ACCena polisy
mtu24.plAC mini,
zdarzenia objęte ochroną: żywioły,
sposób likwidacji szkody: kosztorys,
naprawa na częściach: zamiennych,
udział własny: 0%,
amortyzacja części: 0%,
zakres terytorialny: Europa,
minimalna wysokość szkody: 500 zł.
1173 zł
BeesafeAC mini,
zdarzenia objęte ochroną: kradzież, żywioły, zwierzęta,
sposób likwidacji szkody: kosztorys,
naprawa na częściach: zamiennych,
udział własny: 500 zł,
amortyzacja części: 65%,
zakres terytorialny: Europa,
minimalna wysokość szkody: 500 zł.
1452 zł
WienerAC pełne,
sposób likwidacji szkody: kosztorys,
naprawa na częściach: zamiennych,
udział własny: 1000 zł w szkodach
wypadkowych i przy kradzieży,
amortyzacja części: 0%,
zakres terytorialny: Europa,
minimalna wysokość szkody: 500 zł.
1543 zł
BeesafeAC pełne,
sposób likwidacji szkody: warsztat,
naprawa na częściach: zamiennych,
udział własny: 500 zł w szkodach wypadkowych i przy kradzieży,
amortyzacja części: 0%,
zakres terytorialny: Europa,
minimalna wysokość szkody: 500 zł.
1872 zł
mtu24.plAC pełne,
sposób likwidacji szkody: kosztorys,
naprawa na częściach: zamiennych,
udział własny: 10% w szkodach wypadkowych i przy kradzieży, amortyzacja części: 0%,
zakres terytorialny: Europa,
minimalna wysokość szkody: 500 zł.
2392 zł
Dane na podstawie obliczeń w kalkulatorze OC AC Mubi (22.03.2024).
PODSUMOWANIE
  • Samochód rodzinny z liczbą miejsc większą niż 5 od połowy XX w. stanowi dylemat zarówno dla konstruktorów, jak i nabywców. Na rynku wtórnym można znaleźć auta z nietypowym układem siedzeń (np. 6 miejsc w dwóch rzędach).
  • Obecna moda na SUV-y prowadzi do wyginięcia minivanów i zastąpienia ich w ofercie crossoverami (przeważnie elektrycznymi). W sprzedaży pozostają jeszcze budżetowe kombivany z klasycznym napędem.
  • Auta rodzinne z chowanymi w podłodze siedzeniami 3. rzędu są najlepsze, jeśli na co dzień nie korzystasz z miejsc nr 6 i 7. Składane, pełne fotele oferują lepszą wygodę i przeważnie więcej miejsca w ostatnim rzędzie.
  • Kupując samochód używany, zawsze dokładnie sprawdź jego historię i stan obecny. Zapoznaj się także z najczęstszymi usterkami danego modelu, abyś wiedział na co zwrócić uwagę podczas oględzin i rozmowy ze sprzedawcą.
  • Przy wyborze auta dla całej rodziny kieruj się wygodą i bezpieczeństwem pasażerów. Weź pod uwagę funkcjonalność wnętrza i możliwości jego aranżacji. W dalekiej podróży przydadzą się regulowane oparcia foteli, klimatyzacja i schowki na drobiazgi.
Jak ubezpieczyć auto dla wielodzietnej rodziny?
Jakie auto dla dużej rodziny doskonale się nadaje?
Jakie fabrycznie nowe auto 7-osobowe jest najtańsze?
Rafał Gliński Mubi
Autor artykułu: Rafal Glinski

Redaktor z 5-letnim stażem pracy w mediach. Jest autorem kilkuset publikacji o charakterze informacyjnym i publicystycznym. W swoich tekstach na Mubi stara się wyjaśnić wszystkie zawiłości świata ubezpieczeń. Jako czynny użytkownik dróg opisuje realia drogowe kierowców. 

Wystaw ocenę

Dołącz do dyskusji

0 komentarzy

avatar autora komentarza

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub informacje niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.

Skomentuj jako pierwszy!

Chcesz wydawać mniej na ubezpieczenie OC/AC nawet o 50%? To proste!
Oblicz ceny w 3 minuty!

Porównaj ceny OC/AC