Motocykle do 50 tys. zł – do wyboru, do koloru!
Dysponując taką kwotą, bez problemu kupimy motocykle z każdego segmentu. Oczywiście te nowe będą często miały mniejsze silniki lub będą od mniej znanych producentów. Dopiero w przypadku używanych maszyn znajdziemy kultowe modele oraz te o najmocniejszych silnikach sprzed kilku lub kilkunastu lat. Które motocykle można kupić za 50 tys. złotych? Sprawdziliśmy to!
Z tego artykułu dowiesz się:
Duży wybór marek i modeli
W całym 2024 roku zarejestrowano w Polsce blisko 153 tys. jednośladów. Podana przez Polski Związek Przemysłu Samochodowego liczba odnosi się zarówno do motocykli nowych, jak i używanych, a także motorowerów. W tym artykule szukamy maszyn do 50 tys. złotych. W tym celu przejrzymy oferty zamieszczone w popularnym serwisie otomoto.pl. Czym będziemy kierować się przy wyborze?
Artykuł składa się dwóch części. W pierwszej przedstawimy oferty nowych motocykli. Podzieliliśmy zestawienia na typy maszyn, wybraliśmy do każdej z nich przedstawicieli, a także sprawdziliśmy ceny najtańszych egzemplarzy oferowanych w serwisie, oraz średnie koszty ich ubezpieczenia.
Natomiast w drugiej części artykułu zajęliśmy się motocyklami używanymi. Ponieważ oferta takich maszyn jest bogata, to postanowiliśmy odwrócić założenie. Wybraliśmy najdroższe możliwe jednoślady do 50 tys. złotych.
W zestawieniach pominęliśmy motorowery, skutery i trójkołowce. Jednocześnie pod uwagę wzięliśmy jedynie motocykle droższe niż 20 tys. zł – o budżetowych modelach przeczytasz w naszym innym poradniku. Ruszamy!
Nowe motocykle do 50 tys. zł – dużo dobrego!
Aby uporządkować zestawienie, podzieliliśmy motocykle na kategorie – choppery/cruisery, nakedy, sportowe i turystyczne. To najpopularniejsze typy jednośladów, choć mamy świadomość, że mogłyby się tutaj znaleźć choćby crossy i enduro.
Chopper/cruiser
W 2024 roku zarejestrowano w naszym kraju 2282 nowe motocykle tego typu. Segment ten stanowi 5,7% całego rynku motocykli. Najwięcej zarejestrowano motocykli marek Junak (551), Harley-Davidson (412) i Honda (309). Które nowe modele chopperów/cruiserów można kupić do 50 tys. złotych?
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Hyosung GV | od 21 999 zł | 173 zł |
Junak M12 | od 21 999 zł | 192 zł |
UM Renegade | od 23 999 zł | brak danych |
Honda CMX | od 27 900 zł | 284 zł |
Kawasaki EL | od 28 500 zł | 139 zł |
Benelli 752 S | od 33 000 zł | 269 zł* |
Za niewiele ponad 20 tys. złotych możemy kupić nowego UM Renegade czy Junaka M12, a do 30 tys. zł zapłacimy za Hondę CMX. Założona przez nas kwota pozwala nabyć ciekawego i dobrze wyposażonego cruisera/choppera.
Zwróćmy jeszcze uwagę na średnie ceny OC motocykli. Dla większości modeli są one niskie lub bardzo niskie. To stały trend – ubezpieczenie choppera/cruisera było na Mubi w każdym miesiącu niższe niż średnia dla wszystkich kategorii motocykli!
Nakedy
Motocykle tego typu należą do najpopularniejszych. Charakteryzują się brakiem owiewek, przedniej szyby oraz elementów osłaniających silnik i ramę. Gwarantują jednak szybką i zwrotną jazdę, ponieważ wywodzą się z linii motocykli sportowych – są jednak tańsze w zakupie i utrzymaniu!
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Yamaha XSR | od 20 999 zł | 204 zł |
Honda CB | od 21 000 zł | 264 zł |
Suzuki GSX | od 21 500 zł | 257 zł |
Zontes 350 GK | od 21 150 zł | 354 zł |
BMW G | od 21 800 zł | 243 zł |
Husqvarna Vitpilen | od 21 900 zł | 230 zł |
Kawasaki Z | od 21 900 zł | 277 zł |
Junak SR | od 22 499 zł | 165 zł |
KTM Duke | od 22 500 zł | 252 zł |
Wybór w tej kategorii jest ogromny. Za 50 tys. złotych można kupić nakeda od każdego popularnego producenta. Warto zwrócić uwagę, że najtańsze modele mają najmniejsze silniki, z kolei najdroższe są o wiele mocniejsze.
Sportowe
Do 50 tys. złotych bez problemu znajdziemy motocykl sportowy ze stajni znanej japońskiej marki. To maszyny, których konstrukcja pozwala na szybką jazdę i płynne pokonywanie zakrętów przy dużych prędkościach. Jakie modele wybraliśmy z tego kategorii?
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Suzuki GSX-R | od 20 900 zł | 286 zł |
Aprilia RS | od 23 700 zł | 286 zł |
KTM RC 390 | od 24 999 zł | 199 zł |
Yamaha YZF | od 25 600 zł | 279 zł |
Kawasaki Ninja | od 30 500 zł | 317 zł |
Honda CBR | od 30 700 zł | 264 zł |
W naszym zestawieniu znalazły się trzy motocykle japońskich producentów oraz po jednym z Włoch i Austrii. To właśnie marki z tych krajów słyną ze sportowych konstrukcji. Chociaż w naszym zestawieniu Aprilia jest jednym z tańszych dostępnych motocykli sportowych, to niektóre jej modele kosztują prawie 50 tys. złotych.
Zerknijmy jeszcze na średnie ceny OC wybranych przez nas motocykli sportowych. Średnia cena OC jednośladów w lutym na Mubi to 249 zł, więc ubezpieczenie większości z powyższych modeli jest porównywalne. Pamiętajmy jednak, by zawsze przeprowadzić indywidualną kalkulację w porównywarce, która jest darmowa i trwa kilka minut, by dać sobie szansę na otrzymanie tańszej oferty polisy, niż wskazuje średnia cena OC.
Turystyczne
Motocykle turystyczne to maszyny stworzone z myślą o miłośnikach spokojnego, acz intensywnego pod względem ilości doznań, zwiedzania i poznawania. Wycieczka takim jednośladem z wypełnionymi kuframi zapewnia poczucie swobody! Jakie motocykle znaleźliśmy w cenie do 50 tys. złotych?
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Rieju Aventura | od 20 999 zł | 235 zł* |
Junak RX401 | od 23 900 zł | 232 zł |
BMW G | od 24 300 zł | 243 zł |
Benelli TRK | od 24 990 zł | 248 zł |
Honda CB | od 26 900 zł | 264 zł |
Jawa 300 | od 27 000 zł | 367 zł* |
Najtańszym modelem na liście jest Rieju Aventura z silnikiem o pojemności 125 cm³ i mocy 13 KM. Kolejne motocykle są droższe, co przekłada się także na ich inną charakterystykę.
Motocykl z drugiej ręki do 50 tys. zł
W naszych poszukiwaniach motocykli nie mogło zabraknąć także tych używanych. Tym razem zdecydowaliśmy się, ze względu na bardzo dużą liczbę ofert, wybrać maksymalnie drogie maszyny. Po prostu zadaliśmy sobie pytanie – mamy 50 tys. zł, jaki najdroższy motocykl za to możemy kupić?
Chopper/cruiser
Czy za 50 tys. złotych warto kupić używany motocykl? To zależy, czy chcesz jeździć klasykiem! W tej cenie znajdziemy kilku, a nawet kilkunastoletnie choppery/cruisery. Które modele w tym segmencie są dla Ciebie tymi wymarzonymi?
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Kawasaki VN | 44 500 zł | 2015 | 184 zł |
Indian Scout | 48 999 zł | 2021 | 281 zł |
Yamaha Raider | 49 500 zł | 2014 | 248 zł* |
BMW R | 49 900 zł | 1996 | 299 zł |
Harley-Davidson Sportster | 50 000 zł | 2020 | 322 zł |
Za 50 tys. złotych możemy zostać właścicielami nieco starszych klasyków sprzed kilku lat. W końcu wielu, zwłaszcza dojrzałych motocyklistów, marzy o Harleyu-Davidsonie i sunięciu po drodze niczym bohater Easy Ridera. W zestawieniu umieścliśmy jednego Harleya-Davidsona, ale za 50 tys. złotych można kupić także inne modele tej kultowej amerykańskiej marki.
Cruisery/choppery to nie tylko domena Harleya-Davidsona. W naszym limicie cenowym możemy kupić także dużo młodsze motocykle, takie jak Indian Scout czy Yamaha Raider. Na pewno na każdym z nich jazda będzie czystą przyjemnością!
Nakedy
Jeśli chcemy motocykl ze sportowym zacięciem, ale zależy nam, by nie zostać finansowym golasem, to zamiast maszyny supersport możemy wybrać nakeda. Tego typu motocykle są tańsze, a mają bardzo dobre osiągi, które spełnią oczekiwania miłośników prędkości!
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Aprilia Tuono | 47 400 zł | 2024 | 357 zł |
BMW S | 48 000 zł | 2019 | 348 zł |
KTM Duke | 49 000 zł | 2019 | 252 zł |
Yamaha MT | 49 000 zł | 2020 | 332 zł |
Honda CB | 49 900 zł | 1978 | 264 zł |
Ducati Diavel | 49 900 zł | 2015 | 261 zł |
Dobra wiadomość – za niecałe 50 tys. złotych możemy mieć nakeda znanego producenta nawet z najmłodszych roczników! Kolekcjonerów mogą zainteresować natomiast prawdziwe motoryzacyjne perełki w rodzaju blisko 50-letniej Hondy CB.
Sportowe
Prędko pędzimy do kolejnego zestawienia! Za 50 tys. złotych kupimy motocykl sportowy uznanej marki z ostatniej dekady. Jakie przykładowe modele znalazły się na liście?
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Yamaha FZ | 24 900 zł | 2014 | 214 zł |
Triumph Bonneville | 27 900 zł | 2017 | 225 zł |
MV AGUSTA F3 | 39 900 zł | 2019 | 270 zł* |
Ducati SuperSport | 49 900 zł | 2022 | 459 zł |
W tym zestawieniu nie uwzględniliśmy nowych modeli, które mają przejechane do 1 km, a za 50 tys. złotych spokojnie kupimy wiele znakomitych modeli. Umieściliśmy za to w większości kilkuletnie egzemplarze popularnych marek.
Turystyczne
W kategorii motocykli turystyczny wybór jest ogromny. W zależności od pojemności silnika, marki i wyposażenia możemy kupić maszyny najpopularniejszych marek. Które z nich umieściliśmy w zestawieniu?
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Harley-Davidson Touring Street Glide | 46 900 zł | 2013 | 258 zł* |
KTM Adventure | 48 700 zł | 2021 | 277 zł |
Kawasaki Versys 1000 | 49 900 zł | 2019 | 367 zł |
Yamaha Tracer | 49 900 zł | 2021 | 268 zł |
Honda GL | 49 999 zł | 2008 | 210 zł |
BMW GS | 50 000 zł | 2014 | 251 zł |
Na liście znalazły się przede wszystkim motocykle japońskie. Zestawienie dopełniają niemieckie BMW, austriacki KTM i amerykański Harley-Davidson. Różnice w cenie ubezpieczenia wymienionych modeli wynikają z niewielkiej liczby kalkulacji w porównywarce OC i cech indywidualnych motocyklistów.
Ubezpieczenie motocykla – ile kosztuje?
Powyżej przedstawione zostały ceny OC dla wybranych modeli motocykli do 50 tys. złotych. A jak przedstawiają się średnie ceny z lutego 2025 roku dla wszystkich motocykli? Które rodzaje jednośladów można ubezpieczyć najtaniej? Jak różnicuje się wysokość składki ze względu na pojemność silnika?
- Średnia cena OC motocykli w lutym 2025 roku na Mubi wyniosła 249 zł.
- Młodzi właściciele jednośladów musieli zapłacić za ochronę ubezpieczeniową ponad 100 zł więcej, bo średnio 370 zł.
- Najtańszym w ubezpieczeniu rodzajem motocykli były choppery/cruisery, których OC kosztowało średnio 196 zł.
- Najtańsze marki motocykli pod względem ubezpieczeń to m.in. Simson (średnio 111 zł), Daelim (152 zł) i Gilera (177 zł).
- Najwięcej za ubezpieczenie płacili z kolei właściciele motocykli m.in. marek Triumph (322 zł), Derbi (372 zł) czy SYM (389 zł).
- Najniższe składki OC dotyczyły motocykli z silnikami o najmniejszej pojemności (do 250 cm3) – ich właściciele płacili za ubezpieczenie średnio 234 zł, czyli o kilkanaście/kilkadziesiąt złotych mniej niż motocykliści jeżdżący większymi maszynami.
FAQ – najważniejsze pytania o motocykle do 50 tys. złotych
Zdecydowanie tak. W tej kwocie można wybrać zarówno nowe motocykle z różnych segmentów, jak i używane maszyny. Co ważniejsze, będą to nie tylko mniej uznane marki, ale także maszyny od znanych na całym świecie i sprawdzonych producentów.
Najwięcej motocykli w naszych zestawieniach pochodzi z Japonii. Również w rankingu najczęściej rejestrowanych nowych maszyn w wielu segmentach królują te z Kraju Kwitnącej Wiśni. Są to Honda, Suzuki, Yamaha czy Kawasaki.
- Za 50 tys. złotych możemy kupić nowe motocykle z każdego segmentu.
- Nowe maszyny w niższych cenach będą mieć mniejsze silniki.
- W kwocie do 50 tys. zł znajdziemy już Harleye-Davidsony i inne kultowe maszyny.
- https://www.otomoto.pl/
- https://www.pzpm.org.pl/pl/Rynek-motoryzacyjny/Rejestracje-Pojazdow/MOTOCYKLE-i-MOTOROWERY/Rok-2024/Grudzien-2024r
Dołącz do dyskusji