Motocykle od 50 do 100 tys. zł – bogactwo wyboru!
Za tak pokaźną kwotę bez problemu znajdziemy motocykle w każdej kategorii, zwłaszcza jeśli szukamy maszyny w podstawowej wersji. Do 100 tys. zł znajdziemy także używane maszyny, które w salonie wyceniane są powyżej tej kwoty, a mają mały przebieg i są przeważnie z roczników 2018-2023. Sprawdź, ile kosztują cruisery, nakedy, motocykle sportowe i turystyczne!
Z tego artykułu dowiesz się:
Kilka uwag do wyboru motocykli
W interesującym nas przedziale cenowym w serwisie otomoto.pl w dniu 05.02.2024 było ponad 3 436 ofert. Tak duży wybór sprawił, że wprowadziliśmy kilka ograniczeń przy tworzeniu naszych zestawień. Przede wszystkim pod uwagę wzięliśmy 4 kategorie motocykli – choppery/cruisery, naked, sportowe i turystyczne.
W zestawieniu nowych motocykli wybieraliśmy motocykle od najtańszych ofert w przedziale 50-100 tys. złotych. Natomiast na liście używanych maszyn znalazły się te najdroższe. W obu zestawieniach wybieraliśmy po jednym modelu danej marki, choć w kilku miejscach zrobiliśmy wyjątki od tej zasady.
Kilka motocykli opisanych jako używane miało przebieg jednego kilometra. W takiej sytuacji pomijaliśmy takie egzemplarze. Jeśli interesują Cię maszyny w innych przedziałach cenowych, to zajrzyj do poradnika o motocyklach do 20 tys. zł oraz do poradnika o motocyklach do 50 tys. złotych!
Nowe motocykle od 50 do 100 tys. zł – wszystkie marki w cenowym zasięgu
Gdy nasz budżet na kupno motocykla jest tak wysoki, to można pozwolić sobie na większość podstawowym modeli od wszystkich liczących się producentów. Do 100 tys. złotych znajdziemy także wiele rocznych lub paroletnich maszyn, które mają niewielki przebieg i są w bardzo dobrym stanie technicznym.
Chopper/cruiser
Miłośnicy swobodnej jazdy powinni być zadowoleni. W naszych widełkach cenowych oferowanych jest wiele modeli uznanych producentów. Które motocykle choppery/cruisery znalazły się w naszym zestawieniu?
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Honda CMX | od 51 200 zł | 418 zł |
Kawasaki W800 | od 52 000 zł | 380 zł |
Triumph Bonneville | od 55 000 zł | 182 zł |
Indian Scout | od 69 900 zł | 312 zł |
Harley-Davidson Sportster | od 72 900 zł | 193 zł |
BMW R | od 78 630 zł | 213 zł |
Indian Chief | od 79 990 zł | 107 zł |
Najtańszym oferowanym modelem powyżej 50 tys. złotych była Honda CMX. Około 20 tys. zł więcej trzeba by wydać na przedstawiciela kultowej marki Harley-Davidson – już za niespełna 73 tys. zł można kupić model Sportster.
Nakedy
Wybór spośród motocykli typu naked był ogromny. Dlatego zdecydowaliśmy się umieścić w zestawieniu aż 10 modeli. Najtańszy nowy egzemplarz wyceniony został na 50 500 zł, a najdroższy na 59 900 zł, ale były też droższe oferty. Przyjrzyjmy się liście!
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Yamaha MT | od 50 900 zł | 451 zł |
Triumph Scrambler | od 51 250 zł | 251 zł |
BMW F | od 51 500 zł | 226 zł |
Kawasaki W800 | od 52 000 zł | 380 zł |
Suzuki GSX 1000 | od 52 900 zł | 322 zł |
Ducati Scrambler | od 52 900 zł | 251 zł |
KTM Duke | od 53 760 zł | 528 zł |
Honda CB | od 55 900 zł | 320 zł |
Indian FTR | od 59 900 zł | 335 zł |
W zestawieniu znalazły się modele od wszystkich liczących się producentów. Od 50 do 100 tys. złotych możemy wybrać jeden z japońskich nakedów (Suzuki, Kawasaki, Yamaha), jak i model niemieckiego BMW czy angielskiego Triumpha. Na liście nie mogło także zabraknąć włoskiego Ducati i amerykańskiej marki Indian.
Sportowe
Motocykle sportowe są lekkie, mają mocne silniki oraz zawieszenie pozwalające pokonywać zakręty z dużą prędkością. Wybór takich maszyn w cenie do 100 tys. złotych jest duży. Które modele znalazły się na naszym zestawieniu?
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Gas Gas SM | 50 000 zł | 349 zł* |
BMW F | od 52 000 zł | 226 zł |
Honda CBR | od 52 900 zł | 371 zł |
Husqvarna 701 | od 52 900 zł | 537 zł |
Aprilia RS | od 55 900 zł | 367 zł |
Suzuki GSX | od 59 900 zł | 322 zł |
KTM Adventure | od 59 900 zł | 200 zł |
Yamaha MT | od 62 000 zł | 451 zł |
W zestawieniu znalazły się modele z silnikami powyżej 500 cm3 – przeważnie to 600 cm3. Wyjątkiem jest Suzuki GSX, które ma pojemność 999 cm3.
Turystyczne
Od prędkości przechodzimy do funkcjonalności. Motocykle turystyczne to czysta frajda z podróżowania. Pamiętajmy, że to bardzo szeroka kategoria, do której należą maszyny mające konstrukcje cruiserów (baggery), enduro (adventure tourer) czy motocykli sportowych (sport tourer).
Marka i model | Cena | Średnia cena OC |
---|---|---|
Yamaha Tenere | od 50 000 zł | 253 zł |
Triumph Tiger | od 50 100 zł | 183 zł |
BMW F | od 50 130 zł | 226 zł |
CF Moto 800 MT | od 50 500 zł | 518 zł* |
KTM Adventure | od 51 200 zł | 200 zł |
Aprilia Tuareg | od 51 900 zł | 181 zł |
Honda NSS | od 52 600 zł | 271 zł |
Ze 100 tys. złotych w kieszeni bez problemu można znaleźć motocykl turystyczny. Choć trzeba dodać, że najdroższe modele marki Indian i Harley-Davidson kosztują powyżej tej kwoty. Jednak w naszym przedziale cenowym kupimy choćby nową Yamahę Tenere czy BMW F.
Używane motocykle od 50 do 100 tys. zł – najdroższe dostępne modele
Teraz przyjrzyjmy się motocyklom używanym. Nie będziemy szukać jednak najtańszych wersji! Wręcz przeciwnie, skupimy się na tych najdroższych, które możemy kupić za 100 tys. zł. Pamiętajmy, że w większości zestawień wybieraliśmy po jednym najdroższym modelu z danej marki.
Chopper/cruiser
Na naszej liście znalazł się jeden Harley-Davidson, jednak w serwisie, z którego korzystamy, jest dużo zróżnicowanych ofert motocykli tego amerykańskiego producenta. Które modele znalazły się jeszcze w zestawieniu?
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Harley-Davidson V-Rod Night Rod | 100 000 zł | 2017 | 228 zł* |
BMW R | 100 000 zł | 2023 | 213 zł |
Yamaha V-MAX | 99 999 zł | 2012 | 283 zł |
Indian Springfield | 98 500 zł | 2022 | brak danych |
Triumph Rocket | 91 500 zł | 2020 | 138 zł |
W tym zestawieniu widać, że można znaleźć nawet roczne modele wśród używanych motocykli tego typu. Tutaj jest to BMW R. Pozostałe maszyny były niewiele starsze.
Nakedy
W tej kategorii mamy niespodzianki! Przede wszystkim chodzi o wiek używanych jednośladów, które nie były starsze niż 3 lata. O które modele chodzi?
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Ducati Diavel | 97 900 zł | 2021 | 279 zł |
MV Agusta Brutale | 94 900 zł | 2022 | 138 zł |
BMW GS | 93 999 zł | 2023 | 195 zł |
Triumph Rocket | 89 999 zł | 2020 | 138 zł |
Za niespełna 90 tys. zł można mieć mało popularnego w Polsce Triumpha Rocket z 2020 roku. Najwięcej, bo prawie 100 tys. zł, trzeba z kolei zapłacić za Ducati Diavel z 2021 roku.
Sportowe
W zestawieniu motocykli sportowych królują sprawdzone marki z roczników 2015-2022. Oczywiście lista ta mogłaby być o wiele dłuższa – świadomie ograniczyliśmy ją do 5 najdroższych modeli. Motocykliści poszukujący jednośladów innych marek słynących z wyścigowego charakteru na pewno znajdą coś dla siebie do 100 tys. złotych (zwłaszcza ze starszych roczników).
Marka i model | Cena | Rocznik najtańszego motocykla | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Triumph Thruxton | 99 000 zł | 2016 | 218 zł* |
Kawasaki H2 | 97 700 zł | 2019 | 346 zł |
BMW S | 97 000 zł | 2022 | 348 zł |
Ducati Panigale | 95 000 zł | 2019 | 444 zł |
Suzuki GSX-R | 89 000 zł | 2020 | 349 zł |
Wybraliśmy egzemplarze, które były używane. W cenie do 100 tys. złotych można jednak kupić także wiele nowych modeli. Na przykład Ducati Panigale.
Turystyczne
W tej kategorii obyło się bez niespodzianek. Za 100 tys. złotych możemy kupić kilkuletnie sprawdzone modele od najbardziej popularnych producentów motocykli. Będą to zarówno maszyny z zacięciem sportowym, off-roadowym, jak i szosowym (cruiser).
Marka i model | Cena | Rocznik | Średnia cena OC |
---|---|---|---|
Honda GL | 100 000 zł | 2019 | 144 zł |
BMW GS | 99 900 zł | 2022 | 195 zł |
Ducati Multistrada | 99 900 zł | 2023 | 175 zł |
KTM Super Adventure | 99 500 zł | 2022 | 291 zł |
Triumph Tiger | 96 000 zł | 2022 | 183 zł |
Honda, BMW, Ducati czy KTM to czołowe marki motocykli, więc nawet wymagający motocyklista nie powinien mieć problemu ze znalezieniem maszyny dopasowanej do swoich oczekiwań.
FAQ – najczęściej zadawane pytania o motocykle od 50 do 100 tys. złotych
W takim zakresie cenowym można kupić większość nowych modeli typu chopper/cruiser, naked, sportowych czy turystycznych. Oferta jest jeszcze większa w przypadku maszyn używanych – często mają one niewielki przebieg i są w bardzo dobrym stanie.
Tak. To niektóre motocykle turystyczne firm Harley-Davidson i Indian, czy te sportowe. Dodatkowo limitowane edycje czy tuningowane maszyny mogą kosztować dużo więcej. Jednak większość podstawowych wersji motocykli można kupić za mniej niż 100 tys. złotych.
- W przedziale cenowym 50-100 tys. złotych można znaleźć wiele świetnych modeli motocykli od uznanych producentów.
- Spośród nowych maszyn można wybrać te w cenie ok. 50 tys. złotych, jak i dużo droższe za 80 czy 90 tys. złotych.
- Używane motocykle w wysokich cenach najczęściej są z roczników 2018-2021.
Dołącz do dyskusji