Samochód do 50 tys. złotych – rankingi niezawodności, ceny aut używanych i koszty ubezpieczenia OC!

Tym razem mamy większy budżet i szukamy samochodów mini cars, małych aut, niższej klasy średniej i klasy średniej na podstawie raportów TÜV 2021 i ADAC 2021. Które modele dobrze wypadły w zestawieniu i można je znaleźć w cenie do 50 tys. złotych? Ile trzeba zapłacić za ich ubezpieczenie OC? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, które samochody polecamy!

Najmniejsze auta – miasto jest nasze!

Zaczniemy od mini cars, czyli samochodów nadających się idealnie do jazdy po mieście. W tych autach wszystko jest małe – gabaryty, przestrzeń w środku i silnik. Ma to swoje niewątpliwe plusy. Łatwo nimi zaparkować na zatłoczonej ulicy w centrum miasta. Po drugie to samochody przeznaczone do jeżdżenia na zakupy i do pracy. Dodatkowo można je ubezpieczyć niewielkim kosztem!

Z tej kategorii wybraliśmy 3 auta: Toyotę Aygo, Seata Mii i Opla ADAM-a. Przypominamy, że w naszym zestawieniu samochodów do 20 tys. złotych również znalazła się Toyota Aygo – tylko starsze modele. 

Przed naszym zestawieniem mamy krótkie przypomnienie:

  • raport TÜV podaje, ile procent samochodów z danego rocznika nie przeszło przeglądu technicznego,
  • raport ADAC wskazuje ilość samochodów zarejestrowanych na 1000 ze zgłoszonymi usterkami przez kierowców. 

Więcej o raporcie TÜV przeczytasz w artykule pod tytułem: Raport TÜV 2021 – co to jest? Natomiast na temat raportu ADAS dowiesz się więcej z artykułu o niezawodnych i tanich samochodach

Przejdźmy więc do tego, co najważniejsze – najlepsze samochody mini cars to:

Marka i modelRocznikCenaCena
Toyota Aygo 2015 – 2020 21 700 – 49 900 zł 540 zł
Seat Mii 2015 – 2017 20 000 – 33 999 zł 495 zł
Opel ADAM 2017 – 2018 35 499 – 48 900 zł 578 zł
Škoda Citigo 2017 – 2018 22 900 – 43 900 zł 515 zł
Źródła: raport ADAC 2020, raport TÜV 2021, otomoto.pl, mubi.pl. [18.08.2021]

Jak widać pod uwagę braliśmy tylko modele, które można kupić za więcej niż 20 tys. złotych. Dlatego w tej kategorii za wyznaczoną przez nas kwotę (do 50 tys. zł) możemy nabyć paroletnie roczniki lub nawet nowe auta! Przykładowo podstawowa wersja Toyoty Aygo z salonu można kupić za 41 900 zł.

Toyota Aygo

To królowa wśród najmniejszych samochodów. Nie dość, że nowy model z salonu można kupić za około 40 tys. złotych, to jeszcze w rankingu ADAC, w którym brano pod uwagę roczniki od 2011 do 2018, wypada wyłącznie dobrze lub bardzo dobrze.

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV2015 – 2016 8,7%3
2017 – 2018 5,2%3
ADAC2015 4,74
2016 4,44
2017 2,84
2018 1,44
Średnia ocena 3,8
Źródło: raport ADAC 2020, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Mimo że Toyota Aygo nie wypadła w raporcie TÜV najlepiej, to procent aut, w których wykryto poważne usterki, był poniżej średniej dla poszczególnych kategorii wiekowych. Z kolei w raporcie ADAC roczniki 2011 – 2018 Toyoty Aygo wypadały bardzo dobrze lub dobrze.  Możemy więc spokojnie założyć, że egzemplarze z lat 2019 – 2021 są również mało awaryjne.

Seat Mii

Ten najmniejszy model oferowany przez hiszpańskiego Seata produkowany był w latach 2011-2019. To zdecydowanie najtańsza opcja ze wszystkich zaproponowanych przez nas mini cars– zarówno pod względem ceny modeli używanych, jak i polisy OC. 

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV2015 – 2016 8,5%3
2017 6,1%2
ADAC2015 11,54
2016 6,74
2017 4,74
Średnia ocena 3,4
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Wprawdzie wyniki z raportu TÜV nie powalają, to już oceny “4” z raportu ADAC dobrze świadczą o Seacie Mii. To jedyny model (poza Toyotą Aygo i Škodą Citigo), który otrzymał w 4 kolejnych rocznikach noty 4 lub wyższe!

Opel ADAM

Zgrabny Opel ADAM produkowany był w latach 2012-2019. W tym małym aucie montuje się kilka rodzajów silników – od 1,0 l (90 KM) po sportowe 1,4 l (150 KM). Jak na tak niewielkie i lekkie auto, to dużo mocy, co przekłada się na wyższe ceny OC. 

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2017 – 2018 3,7%5
2017 3,7%5
ADAC 2017 5,54
2018 2,24
Średnia ocena 4,3
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Opel ADAM wypadł znakomicie w zestawieniu TÜV – w czołówce rankingu rzadko znajdują się bardzo małe samochody. Nieco gorzej, choć nadal przyzwoicie wygląda to w raporcie ADAC. Najbardziej polecamy egzemplarze z rocznika 2017 i 2018. 

Škoda Citigo 

W zestawieniu niezawodnych samochodów nie mogło zabraknąć także Škody Citigo. Samochody tej marki od rocznika 2014 do 2018 uzyskały dobre wyniki w raporcie ADAC. Natomiast w zestawieniu TÜV wypadły zdecydowanie gorzej. Dlaczego więc znalazły się w naszym rankingu? Zdecydował o tym raport ADAC, gdzie niewiele innych modeli mini cars osiągnęło równie dobre wyniki!

RaportRocznik autaWynikOcena (1-5)
TÜV2017 – 20186,4%2
ADAC20172,64
20182,34
Średnia ocena3,3

Średnia dla kategorii aut z rocznika 2017 – 2018 w raporcie TÜV wyniosła 5,6%, więc Škodzie Citigo niedużo do niej brakowało. 

Małe samochody – małe i zwinne na miejskie drogi

To wyjątkowo wyrównana kategoria! Wybraliśmy więc aż 6 modeli, które osiągnęły dobre lub bardzo dobre wyniki w testach. Znajdziemy tutaj stylowego Mini Coopera, Renault Captur, dynamiczne Audi A1, praktyczną Toyotę Yaris, Škodę Fabię i Mitsubishi Space Star. 

Marka i modelRocznikCena Cena OC
Mini Cooper 2011 – 2017 23 800 – 48 000 zł 744 zł
Audi A1 2011 – 2015 22 900 – 46 900 zł 637 zł
Renault Captur 2014 – 2017 29 900 – 49 900 zł 535 zł
Toyota Yaris 2015 – 2018 20 900 – 50 000 zł 593 zł
Skoda Fabia 2016 – 2018 20 787 – 49 900 zł 620 zł
Mitsubishi Space Star 2014 – 2018 19 999 – 35 990 515 zł
Źródła: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021, otomoto.pl, mubi.pl. [18.08.2021]

Mini Cooper

Ten model pojawił się w rankingu samochodów do 20 tys. złotych. Tutaj także nie mogło go zabraknąć. Mini Coopera do 50 tys. złotych możemy kupić z wielu roczników. To świetne auto dla kogoś, kto chce się wyróżnić!

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 14,4%5
2013 – 2014 10,6%5
2015 – 2016 9,7%2
2017 6,0%3
ADAC2011 10,95
2012 9,75
2013 6,25
2014 5,85
2015 4,55
2016 3,65
2017 1,35
Średnia ocena 4,5
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Rocznik 2017 Mini Coopera w raporcie ADAC osiągnął genialny wynik – jedynie 1,3 zgłoszeń awarii na 1000 pojazdów! Choć w zestawieniu TÜV wypadł nieco gorzej, w przeciwieństwie do modeli z lat 2011-2014! 

Audi A1

To pierwsze, lecz nie jedyne Audi w tym zestawieniu. Audi A1 w cenie do 50 tys. złotych można kupić z roczników 2011 – 2015, czyli modele z pierwszej generacji (w 2018 roku pojawiła się 2 generacja). Większość silników montowanych w tych samochodach posiada system start-stop. 

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 15,4%5
2013 – 2014 11,3%5
2015 6,3%5
ADAC 2011 11,75
2012 9,15
2013 6,75
2014 8,14
2015 5,75
Średnia ocena 4,9
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

W obu rankingach Audi A1 wypadło bardzo dobrze. Zdarzyło się parę czwórek, ale z pewnością jest to niezawodne auto, które świetnie sprawdzi się w mieście. 

Renault Captur

Ten francuskie crossover produkowany jest od 2013 roku. To stylowe auto często można spotkać z dwukolorową karoserią. Renault Captur ma podniesione zawieszenie względem Clio, co na pewno ułatwi jazdę po licznych progach zwalniających w miastach.

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2014 11,0%4
2015 – 2016 6,1%5
2017 4,0%4
ADAC2014 5,15
2015 6,04
2016 3,25
2017 1,65
Średnia ocena 4,6
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Renault Captur świetnie wypadł w obu rankingach niezawodności. To model, który bez problemu przejdzie badania techniczne, jak i nie sprawia problemów kierowcom. Jednocześnie można go bardzo tanio ubezpieczyć – średnia cena OC w lipcu 2021 roku dla Captura to 535 zł!

Toyota Yaris

Kolejny raz wracamy do japońskiej klasyki. W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć Toyoty Yaris, której zarówno starsze, jak i nowsze modele, uzyskują dobre lub bardzo dobre wyniki w testach na niezawodność. 

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2015 – 2016 7,5%4
2017 – 2018 4,4%4
ADAC 2015 10,84
2016 6,94
2017 4,44
2018 2,44
Średnia ocena4
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Toyota Yaris to solidne miejskie auto na “4”. Może jej wyniki nie porażają, ale są stabilne i pewne dla wielu roczników. 

Škoda Fabia

To jedno z popularniejszych aut w Polsce. Wyjątkowe uznanie Škoda Fabia zyskała wśród przedstawicieli handlowych. Warto jednak pomyśleć o tym modele także w kontekście prywatnego użytkowania. Niedrogie, solidne i zwrotna Fabia idealnie pasuje do jazdy po mieście. 

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2016 6,7%4
2017 – 2018 5,2%3
ADAC 2016 5,24
2017 3,04
2018 2,54
Średnia ocena 3,8
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Dobre oceny niezawodności przemawiają za wyborem Škoda Fabii. Dodatkowo poprawiona stylistyka sprawia, że może być ona kuszącym wyborem dla wielu kierowców. 

Mitsubishi Space Star

Ta motoryzacyjna gwiazda miejskich dróg osiągnęła znakomite wyniki w raporcie ADAC. Roczniki 2014 – 2018 miały jedne z najlepszych wyników wśród małych samochodów. Niestety Mitsubishi Space Star nie zostało uwzględnione w raporcie TÜV.

RaportRocznik autaWynikOcena (1-5)
TÜV2014brak
2015 – 2016brak
2017 – 2018brak
ADAC20145,35
20156,84
20163,45
20171,85
20181,64
Średnia ocena4,6
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Model ten razem z Renault Captur zajął drugie miejsce w naszym zestawieniu zaraz za Audi A1. Średnia ocena 4,6 to znakomity wynik!

Niższa klasa średnia – BMW X1, Audi A3, Klasa A i ASX!

W tym segmencie mamy przewagę samochodów z Niemiec. To należące do marek premium BMW X1, Audi A3 i Mercedes Klasa A. Zestawienie zamyka japońskie Mitsubishi ASX. Warto tutaj wspomnieć, że bardzo dobre noty uzyskały także dwa inne modele BMW – seria 1 i seria 2. Jednak zdecydowaliśmy się wybrać tylko jeden model tej niemieckiej marki, czyli X1, by zróżnicować nasz wybór o auta innych producentów. 

Marka i model RocznikCena Cena OC
BMW X1 2011 – 2015 27 500 – 49 999 zł 809 zł
Audi A3 2011 – 2015 19 500 – 49 900 zł 790 zł
Mercedes Klasa A 2013 – 2016 19 900 – 50 000 zł 788 zł
Mitsubishi ASX 2014 – 2017 40 900 – 49 999 zł 513 zł
Škoda Rapid 2014 – 2018 18 700 – 50 000 zł 622 zł
Mazda CX-5 2013 – 2015 27 400 – 49 900 zł 639 zł
Seat Leon 2013 – 2018 23 999 – 50 000 zł 699 zł
Źródło: raport ADAC 2021, otomoto.pl, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

BMW X1

Model ten zadebiutował w 2009 roku, a w 2012 przeszedł niewielki lifting. W zestawieniu do 50 tys. złotych znalazły się obie wersję, lecz jedynie auta pierwszej generacji. To piękne auto o sporej mocy, najczęściej z czterocylindrowym silnikiem 2,0 l – zarówno benzyna, jak i diesel.  

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 12,5%5
2013 – 2014 9,5%5
2015 6,3%5
ADAC 2011 7,55
2012 7,25
2013 6,95
2014 6,25
2015 7,04
Średnia ocena 4,9
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Co tu dużo mówić – prawie same “5”! Jeśli szukasz niezawodnego auta z tego segmentu, to BMW X1 spełni Twoje oczekiwania. Dodatkowo jest świetnie wyposażone i wygląda znakomicie.

Audi A3

W przypadku Audi A3 mamy do wyboru II, ale także III generację (pojawiła się w 2012 roku). To wygodne samochody ze sportowym charakterem – oczywiście te z mocniejszymi silnikami.

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 14,8%5
2013 – 2014 9,0%5
2015 6,9%4
ADAC2011 15,94
2012 13,24
2013 5,25
2014 3,25
2015 1,85
Średnia ocena4,6
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

W rankingach przeważają “5”, choć Audi A3 zdarzyły się także dobre oceny. Nie ulega jednak wątpliwości, że to mało awaryjne auto, które nie powinno stwarzać zbyt wielu problemów właścicielowi, a dodatkowo zapewnia wysoki komfort jazdy. 

Mercedes Klasa A 

Pojawił się już naszym zestawieniu samochodów do 20 tys. złotych. Jego znakomite oceny niezawodności i większy budżet sprawiły, że kolejny raz wylądował na naszej liście. Do wyboru tym razem mamy modele z III generacji, które według nas wyglądają dużo lepiej, niż wcześniejsze wersje. 

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2013 – 2014 8,7%5
2015 – 2016 5,3%5
ADAC 2013 9,14
2014 6,15
2015 5,25
2016 5,44
Średnia ocena 4,7
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Jakiego wyniku można było spodziewać się po Mercedesie? Rewelacyjnego! I taki dokładnie jest – to auto dostaje przeważnie 5! A jakieś wady? Naprawa nie będzie tania. Również ubezpieczenie kosztuje więcej niż średnia dla wszystkich samochodów – średnio 788 zł.

Mitsubishi ASX

W zestawieniu czas na Mitsubishi ASX, czyli japońskiego crossovera, który produkowany jest od 2010 roku. Wyróżnia go dość wysoki prześwit, który ma prawie 20 cm, co pozwala na wygodniejszą jazdę po większych nierównościach – należy jednak pamiętać, że nie jest to samochód terenowy.

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2014 11,4%4
2015 – 2016 5,9%4
2017 3,0%5
ADAC2014 10,64
2015 7,54
2016 5,14
2017 2,74
Średnia ocena 4,6
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Mitsubishi ASX otrzymało dobre lub bardzo dobre noty. Auto poprawnie wypada w testach podczas okresowych kontroli, jak i jeśli chodzi o liczbę zgłaszanych usterek. 

Škoda Rapid

Kolejny raz w zestawieniu pojawia się model z Czech. Tym razem to Škoda Rapid, która produkowana była od 2012 do 2019 roku. To model bardzo podobny do Seata Toledo. 

RaportRocznik autaWynikOcena (1-5)
TÜV201412,8%4
2015 – 20169,9%2
2017 – 20185,4%3
ADAC201411,04
20156,84
20164,64
20173,34
20181,64
Średnia ocena3,6
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Ogólną ocenę Škody Rapid zaniżają wyniki z raportu TÜV, których średnia to 3. Natomiast w zestawieniu ADAC model ten wypadł solidnie – wszystkie oceny były dobre. 

Mazda CX-5

W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć, któregoś z modeli Mazdy. Marka to zyskała w Polsce dużą popularność, a jej auta świetnie się sprzedają. Również w niemieckich raportach ADAC i TÜV Mazda prezentuje się znakomicie!

RaportRocznik autaWynikOcena (1-5)
TÜV2013 – 201410,6%5
20156,8%4
ADAC201313,44
201411,04
20155,35
Średnia ocena4,4
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

W szkole Mazda CX-5 dostałaby 4+! Kierowcy szukający stylowego auta mogą śmiało decydować się na ten model. 

Seat Leon

Model ten produkowany jest od 1999 roku. W 2020 roku na rynku pojawiła się 4 generacja Seata Leona. W raporcie ADAC wszystkie analizowane roczniki (od 2011 do 2018 roku) otrzymały dobrą notę!

RaportRocznik autaWynikOcena (1-5)
TÜV2013 – 201410,9%4
2015 – 20168,7%3
2017 – 20186,4%2
ADAC201313,54
201413,04
20158,64
20166,04
20173,74
20183,04
Średnia ocena3,6
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Szczególnie w raporcie ADAC Seat Leon wypadł dobrze. Natomiast w zestawieniu TÜV było nieco gorzej – zwłaszcza do egzemplarzy z lat 2017-2018. 

Klasa średnia – starsze modele, większa wygoda

W rankingu ADAC w tej klasie najlepsze wyniki osiągnęły auta niemieckie. Zdominowało je Audi i BMW. Do naszego zestawienia, ze względu na limit 50 tys. złotych, wybraliśmy Audi A4, BMW Seria 3, BMW X3 i Mercedesa Klasa C ze starszych roczników. 

Marka i model Rocznik Cena Cena OC
Audi A4 2011 – 2015 28 000 – 50 000 zł 764 zł
Mercedes Klasa C 2011 – 2013 28 900 – 49 900 zł 843 zł
BMW seria 3 2011 – 2016 19 500 – 50 000 zł 838 zł
BMW X3 2011 – 2012 39 000 – 49 900 zł 700 zł
Źródła: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021, otomoto.pl, mubi.pl. [18.08.2021]

Audi A4 

Kolejne Audi. Kolejne świetne wyniki. W zestawieniu znalazły się modele z IV i V generacji – ta druga pojawiła się w 2015 roku. To wygodne duże auta oferowane w wersji kombi i sedan, z całą gamą silników (od 1,8 TFSI i 2,0 TDI).

Raport Rocznik autaWynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 14,9%5
2013 – 2014 11,3%4
2015 7,3%4
ADAC 2011 11,85
2012 8,45
2013 4,85
2014 4,65
2015 5,25
Średnia ocena 4,75
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

 

Audi A4 udowodniło, że to nie tylko piękny, ale także niezawodny samochód, który wypadł wyśmienicie w obu testach. Ubezpieczenie jego, zważywszy na spore silniki, nie należy również do najdroższych. 

Mercedes Klasa C

Modele Mercedesa Klasy C z roczników 2011 – 2012 należą do III generacji. Auta te oferowane są z bardzo szeroką gamą silników. Ze względu na cenę pod uwagę wzięliśmy modele z lat 2011 – 2013.

Raport Rocznik auta Wynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 201217,9%4
2013 11,7%4
ADAC2011 17,44
2012 11,84
2013 9,34
Średnia ocena4
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Mercedes Klasa C uzyskał dobre wyniki w raportach, więc śmiało można go polecić miłośnikom tej marki. 

BMW Seria 3

Klasyka motoryzacji produkowana od 1975 roku. W zestawieniu znalazły się modele z V generacji. BMW serii 3 to świetnie wyposażone, wygodne, a jednocześnie szybkie samochody, oferowane głównie z silnikami o pojemności od 2,0 l w górę.

Raport Rocznik autaWynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 19,0%4
2013 – 2014 14,1%3
2015 – 2016 9,7%2
2010 18,24
ADAC2011 14,15
2012 10,75
2013 8,55
2014 7,05
2015 4,25
2016 3,35
Średnia ocena 4,3
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

Oceny BMW serii 3 może nie są rewelacyjne w raporcie TÜV, ale same piątki w zestawieniu ADAC mogą zachęcić miłośników niemieckiej motoryzacji do kupna tego modelu. Niewątpliwą wadą wszystkich aut BMW są wysokie ceny ubezpieczenia OC. 

BMW X3 

Kolejny model niemieckiego koncernu z Bawarii. Wszystkie oceny BMW X3 w raporcie ADAC są bardzo wysokie! Właściciele tych samochodów praktycznie nie zgłaszają usterek. Czy taka rekomendacja wystarczy? 

Raport Rocznik autaWynik Ocena (1-5)
TÜV 2011 – 2012 15,7%4
ADAC 2011 7,65
2012 5,35
Średnia ocena 4,7
Źródło: raport ADAC 2021, raport TÜV 2021 [18.08.2021]

W raporcie TÜV BMW X3 wypadło dobrze. Natomiast w zestawieniu ADAC model osiągnął rewelacyjne noty! Dodatkowo auta tego koncernu w ostatnim czasie sprzedają się rewelacyjnie w Polsce. 

Dotarliśmy do końca! Pamiętajmy, że przy wyborze używanego samochodu należy dokładnie go sprawdzić. Pojedyncze egzemplarze mogą mieć większe usterki lub być po kolizji. 

FAQ – najczęściej zadawane pytania o najlepsze samochody do 50 tys. zł.

Dlaczego w rankingu jest aż tyle modeli niemieckich?

Ponieważ zestawienie oparliśmy o dwa niemieckie raporty dotyczące niezawodności, czyli TÜV i ADAC, które tworzą zestawienie z rynku motoryzacyjnego naszego zachodniego sąsiada. Nie widzi więc, że większość samochodów poruszających się po tamtejszych drogach jest produkcji niemieckiej, stąd ich większa liczba w raportach.

Z jakiego powodu warto przyglądać się raportom TÜV i ADAC?

Po pierwsze to rzetelne raporty przygotowywane od lat. Po drugie wiele samochodów jeżdżących po polskich drogach zostało sprowadzonych właśnie z Niemiec.

PODSUMOWANIE
  • W kategorii mini cars mało awaryjne samochody to Toyota Aygo, Seat Mii, Škoda Citigo i Opel ADAM.
  • W klasie małych aut dobre wyniki osiągnęły: Mini Cooper, Renault Captur, Audi A1 i Toyota Yaris, Škoda Fabia i Mitsubishi Space Star.
  • BMW X1, Audi A3 i Mercedes Klasa A, Mitsubishi ASX, Škoda Rapid, mazda X5-5 i Seat Leon znalazły się w zestawieniu aut z niższej klasy średniej.
  • W klasie średniej średniej wyróżniliśmy Audi A4, BMW Seria 3, Mercedesa Klasa C i BMW X3.

Źródła:

  • https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
  • https://car-recalls.eu/pl/raport-tuv-2021/
  • https://www.tuvsud.com/de-de/publikationen/tuev-report/maengelzwerge-und-fehlerriesen
zdjęcie autora
Autor artykułu: Tomasz Sowa

Jestem redaktorem, który pisze artykuły związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi i podróżami. W swoich tekstach staram się wyjaśniać trudne i problematyczne zagadnienia związane z rynkiem ubezpieczeń. W poradach turystycznych zależy mi na przedstawieniu ciekawych miejsc w lekki oraz inspirujący sposób z nutką humoru.

Wystaw ocenę
Loading...

Dołącz do dyskusji

0 komentarzy

avatar autora komentarza

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub informacje niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.


Skomentuj jako pierwszy!