Warta – zgłoszenie szkody. Wszystko, co musisz wiedzieć!
Sprawdź, jak zgłosić szkodę komunikacyjną, jeśli jesteś ubezpieczony w Warcie lub jeśli sprawca wypadku, w którym zostałeś poszkodowany, ma polisę OC w Warcie.
W tym artykule przeczytasz:
- Jakie są metody zgłoszenia szkody w Warcie?
- Jak zgłosić szkodę w Warcie przez internet?
- Zgłoszenie szkody w Warcie – jakie dokumenty będą potrzebne?
- Zgłoszenie szkody w Warcie – jakie dane będą potrzebne?
- Jak należy zrobić zdjęcia uszkodzonego pojazdu?
- Czy Warta umożliwia likwidację szkody w ramach BLS?
- Ile trzeba czekać na decyzję i wypłatę odszkodowania w Warcie?
- O co najczęściej pytają użytkownicy zgłaszający szkodę w Warcie?
Jak zgłosić szkodę w Warcie – dostępne metody
Klienci Warty mają do wyboru trzy sposoby zgłoszenia szkody:
- przez formularz internetowy,
- przez telefon – od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00 i w soboty w godzinach 8.00-16.00 pod numerem 502 308 308,
- pisemne – formularz zgłoszenia i dodatkowe dokumenty należy wysłać pocztą na adres: TUiR „WARTA” S.A. Grupa Warta rondo I. Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa 1.
Formularz zgłoszenia szkody przez stronę internetową Warty
Warta przygotowała specjalną stronę internetową, na której można zgłaszać szkody dotyczące pojazdu, majątku lub osoby.
Jeśli szkoda dotyczy pojazdu, należy wskazać datę zdarzenia oraz z czyjego ubezpieczenia się ją zgłasza – czy z własnego, czy z ubezpieczenia sprawcy. Następnie z rozwijanej listy trzeba wybrać przyczynę powstania szkody. W pierwszym przypadku klienci mają do wyboru następujące przyczyny:
- uszkodzenie pojazdu z własnej winy, które można uściślić jako zderzenie z innym pojazdem, zderzenie z przeszkodą lub zwierzęciem,
- uszkodzenie przez nieznanego sprawcę, z trzema opcjami: uszkodzenie pojazdu, kradzież elementu pojazdu, inne okoliczności,
- kradzież pojazdu,
- uszkodzenie samych szyb,
- uszkodzenie przez inny pojazd,
- uszkodzenie w innych okolicznościach – do wyboru są trzy opcje: zjawiska atmosferyczne, pożar pojazdu lub inne okoliczności.
Osoby, które zgłaszają szkodę z ubezpieczenia sprawcy, mogą wskazać, że:
- uszkodzenia spowodował inny pojazd, a następnie wybrać jedną z opcji: zderzenie, brak kontaktu między pojazdami, inne okoliczności,
- uszkodzenia spowodowała inna osoba, co można uściślić jako zderzenie z rowerzystą lub pieszym albo celowe uszkodzenie pojazdu przez sprawcę,
- uszkodzenia powstały podczas transportu pojazdu, po czym wybrać jedną z trzech opcji: w trakcie przewozu lub rozładunku, kradzież pojazdu lub jego elementu, inne okoliczności,
- za uszkodzenia odpowiada firma lub jej pracownicy, co można doprecyzować jako zły stan drogi, uszkodzenie na myjni lub stacji benzynowej, zderzenie z tramwajem lub maszyną budowlaną, działanie pracowników firmy lub inne okoliczności.
Dalej należy podać numer polisy własnej lub sprawcy i opisać przebieg wydarzenia, podając miejsce i czas, w którym do niego doszło i zaznaczając, jakie służby publiczne powiadomiono. Potrzebny jest także numer rejestracyjny i informacja na temat tego, kto jest właścicielem pojazdu (osoba prywatna czy firma). Ostatnim krokiem jest podanie własnych danych i numeru kontaktowego.
Zgłoszenie szkody w Warcie – jakie dokumenty będą potrzebne?
Dokumenty, które należy przygotować przed zgłoszeniem szkody:
- oświadczenie spisane ze sprawcą,
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- zdjęcia szkód pojazdu,
- jeśli na miejsce została wezwana policja – sporządzoną przez nią notatkę,
- dokumentację medyczną, jeśli uczestnicy wydarzenia zostali poszkodowani.
Dodatkowo w przypadku kradzieży trzeba dostarczyć do towarzystwa ubezpieczeniowego:
- dowód rejestracyjny i kartę skradzionego pojazdu (o ile została wydana),
- wszystkie posiadane kluczyki i inne urządzenia służące do otwarcia pojazdu i znajdujących się w nim zabezpieczeń przeciwkradzieżowych deklarowanych przy zawieraniu umowy ubezpieczenia,
- potwierdzenie zgłoszenia szkody kradzieżowej policji.
Przy zgłoszeniu należy też podać wszystkie okoliczności, jakie mogły mieć wpływ na zaistnienie wydarzenia.
Zgłoszenie szkody w Warcie – jakie dane będą potrzebne?
Jeśli chcesz zgłosić szkodę w Warcie, musisz podać:
- dane osobowe uczestników zdarzenia,
- numer polisy, z której będzie zgłaszana szkoda,
- numer rachunku, na który chcesz otrzymać odszkodowanie.
Jak należy zrobić zdjęcia uszkodzonego pojazdu?
Wykonanie zdjęć po uszkodzeniu samochodu jest bardzo ważne. Fotografie muszą być wykonane zgodnie z instrukcją towarzystwa. Powinny być także dobrej jakości.
W przypadku zgłoszenia szkody pojazdu Warta wymaga zdjęć:
- przodu pojazdu z widoczną tablicą rejestracyjną,
- tyłu pojazdu,
- przodu i tyłu pojazdu odo drugiej strony,
- obszaru uszkodzeń,
- przedstawiających zniszczenia z bliska,
- dwóch stron dowodu rejestracyjnego,
- numeru VIN (np. pod szybą czołową).
W przypadku zgłoszenia szkody szyby Warta wymaga zdjęć:
- całej szyby,
- samych zniszczeń z białą kartką od wewnątrz,
- oznaczenia szyby,
- czujników przy lusterku wstecznym (jeśli są).
Czy Warta umożliwia likwidację szkody w ramach BLS?
Bezpośrednia likwidacja szkody to procedura, która umożliwia poszkodowanemu w wypadku lub kolizji dochodzenie roszczeń bezpośrednio od swojego ubezpieczyciela OC, zamiast zgłaszania szkody do ubezpieczyciela sprawcy. Firma Warta oferuje taką usługę, co upraszcza i przyspiesza proces likwidacji szkody.
Oprócz usprawnienia procedury likwidacji szkody w ramach BLS możesz liczyć także na pomoc związaną z holowaniem auta z miejsca zdarzenia, wynajęciem samochodu na czas naprawy i wykonaniem dodatkowego badania technicznego.
Z naprawy szkody w Warcie w ramach BLS możesz skorzystać, jeśli:
- kolizja miała miejsce na terytorium Polski,
- w zdarzeniu brały udział dwa pojazdy,
- wartość szkody wynosi maksymalnie 30 000 zł,
- w zdarzeniu nie ucierpieli ranni,
- sprawca przyznał się do winy.
Ile trzeba czekać na decyzję i wypłatę odszkodowania w Warcie?
Warta wypłaca odszkodowanie w ciągu 30 dni od momentu zgłoszenia szkody przez klienta. Jeśli we wskazanym terminie nie ma możliwości wyjaśnienia okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, Warta wypłaci odszkodowanie w ciągu 14 dni od dnia, w którym wyjaśnienie to było możliwe przy zachowaniu należytej staranności.
Jeśli ubezpieczyciel podejmie decyzję o tym, że ubezpieczenie nie przysługuje albo przysługuje w innej kwocie niż wskazana w roszczeniu, poinformuje o tym na piśmie i wskaże podstawę prawną uzasadniającą taką decyzję. Zgłaszający szkodę nadal będzie mógł dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej.
Na stronie Warty można znaleźć wyszukiwarkę warsztatów współpracujących z tym ubezpieczycielem. Na podstronie dotyczącej likwidacji szkód trzeba wybrać zakładkę Znajdź warsztat, a tam wybrać markę swojego pojazdu, rodzaj ubezpieczenia i miasto, w którym poszukuje się miejsca naprawy. Można przy tym wybrać warsztat z uprawnieniami do szybkiej likwidacji szkody.
- Szkodę w Warcie można zgłosić najwygodniej za pomocą formularza online. Dostępne jest także zgłoszenie telefoniczne lub pocztowe.
- Do zgłoszenia szkody w Warcie będą potrzebne m.in. dane uczestników zdarzenia i ich pojazdów oraz zdjęcia powstałych szkód.
- Warta wypłaca odszkodowanie standardowo w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody. Jeżeli sprawy nie da się wyjaśnić w tym terminie, odszkodowanie jest wypłacane w ciągu 14 dni od momentu, gdy stało się to możliwe.
Najczęstsze pytania użytkowników dotyczące zgłoszenia i likwidacji szkody w Warcie
W niektórych przypadkach po zgłoszeniu szkody mogą być konieczne oględziny samochodu. Miejsce i termin spotkania zostaną ustalone z pracownikiem. Oględziny nie opóźniają procesu likwidacji szkody – dzieje się on równolegle.
Najprostszym sposobem na przyspieszenie tego procesu jest zebranie kompletu dokumentów i informacji na temat szkody. Klienci często zapominają o podaniu numeru konta, określeniu sposobu wypłaty odszkodowania czy odwlekają spotkanie w celu oględzin samochodu. Im szybciej rzeczoznawca zapozna się z kompletem dowodów i dokumentów, tym szybciej będzie można wypłacić odszkodowanie.
Dołącz do dyskusji