Warta – zgłoszenie szkody. Wszystko, co musisz wiedzieć!

Sprawdź, jak zgłosić szkodę komunikacyjną, jeśli jesteś ubezpieczony w Warcie lub jeśli sprawca wypadku, w którym zostałeś poszkodowany, ma polisę OC w Warcie.

logo warta

Jak zgłosić szkodę w Warcie – dostępne metody

Klienci Warty mają do wyboru trzy sposoby zgłoszenia szkody:

  • przez formularz internetowy,
  • przez telefon – od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-21.00 i w soboty w godzinach 8.00-16.00 pod numerem 502 308 308,
  • pisemne – formularz zgłoszenia i dodatkowe dokumenty należy wysłać pocztą na adres: TUiR „WARTA” S.A. Grupa Warta rondo I. Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa 1.

Formularz zgłoszenia szkody przez stronę internetową Warty

Warta przygotowała specjalną stronę internetową, na której można zgłaszać szkody dotyczące pojazdu, majątku lub osoby.

strona zgłoszenia szkody w warcie

Jeśli szkoda dotyczy pojazdu, należy wskazać datę zdarzenia oraz z czyjego ubezpieczenia się ją zgłasza – czy z własnego, czy z ubezpieczenia sprawcy. Następnie z rozwijanej listy trzeba wybrać przyczynę powstania szkody. W pierwszym przypadku klienci mają do wyboru następujące przyczyny:

  • uszkodzenie pojazdu z własnej winy, które można uściślić jako zderzenie z innym pojazdem, zderzenie z przeszkodą lub zwierzęciem,
  • uszkodzenie przez nieznanego sprawcę, z trzema opcjami: uszkodzenie pojazdu, kradzież elementu pojazdu, inne okoliczności,
  • kradzież pojazdu,
  • uszkodzenie samych szyb,
  • uszkodzenie przez inny pojazd,
  • uszkodzenie w innych okolicznościach – do wyboru są trzy opcje: zjawiska atmosferyczne, pożar pojazdu lub inne okoliczności.
grafika

Osoby, które zgłaszają szkodę z ubezpieczenia sprawcy, mogą wskazać, że:

  • uszkodzenia spowodował inny pojazd, a następnie wybrać jedną z opcji: zderzenie, brak kontaktu między pojazdami, inne okoliczności,
  • uszkodzenia spowodowała inna osoba, co można uściślić jako zderzenie z rowerzystą lub pieszym albo celowe uszkodzenie pojazdu przez sprawcę,
  • uszkodzenia powstały podczas transportu pojazdu, po czym wybrać jedną z trzech opcji: w trakcie przewozu lub rozładunku, kradzież pojazdu lub jego elementu, inne okoliczności,
  • za uszkodzenia odpowiada firma lub jej pracownicy, co można doprecyzować jako zły stan drogi, uszkodzenie na myjni lub stacji benzynowej, zderzenie z tramwajem lub maszyną budowlaną, działanie pracowników firmy lub inne okoliczności.

Dalej należy podać numer polisy własnej lub sprawcy i opisać przebieg wydarzenia, podając miejsce, w którym do niego doszło i zaznaczając, jakie służby publiczne powiadomiono. Ostatnim krokiem jest podanie własnych danych i numeru kontaktowego.

Zgłoszenie szkody w Warcie – jakie dokumenty będą potrzebne?

Przed zgłoszeniem szkody warto przygotować:

  • dane osobowe uczestników zdarzenia,
  • numer polisy, z której będzie zgłaszana szkoda,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • zdjęcia szkód pojazdu (tutaj znajduje się instrukcja ich wykonania),
  • jeśli na miejsce została wezwana policja – sporządzoną przez nią notatkę,
  • dokumentację medyczną, jeśli uczestnicy wydarzenia zostali poszkodowani.

Dodatkowo w przypadku kradzieży trzeba dostarczyć do towarzystwa ubezpieczeniowego:

  • dowód rejestracyjny i kartę skradzionego pojazdu (o ile została wydana),
  • wszystkie posiadane kluczyki i inne urządzenia służące do otwarcia pojazdu i znajdujących się w nim zabezpieczeń przeciwkradzieżowych deklarowanych przy zawieraniu umowy ubezpieczenia,
  • potwierdzenie zgłoszenia szkody kradzieżowej policji.

Przy zgłoszeniu należy też podać wszystkie okoliczności, jakie mogły mieć wpływ na zaistnienie wydarzenia.

Ile trzeba czekać na decyzję i wypłatę odszkodowania w Warcie?

Warta wypłaca odszkodowanie w ciągu 30 dni od momentu zgłoszenia szkody przez klienta. Jeśli we wskazanym terminie nie ma możliwości wyjaśnienia okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, Warta wypłaci odszkodowanie w ciągu 14 dni od dnia, w którym wyjaśnienie to było możliwe przy zachowaniu należytej staranności.

Jeśli ubezpieczyciel podejmie decyzję o tym, że ubezpieczenie nie przysługuje albo przysługuje w innej kwocie niż wskazana w roszczeniu, poinformuje o tym na piśmie i wskaże podstawę prawną uzasadniającą taką decyzję. Zgłaszający szkodę nadal będzie mógł dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej.

CZY WIESZ, ŻE …

Na stronie Warty można znaleźć wyszukiwarkę warsztatów współpracujących z tym ubezpieczycielem. Na podstronie dotyczącej likwidacji szkód trzeba wybrać zakładkę Znajdź warsztat, a tam wybrać markę swojego pojazdu, rodzaj ubezpieczenia i miasto, w którym poszukuje się miejsca naprawy. Można przy tym wybrać warsztat z uprawnieniami do szybkiej likwidacji szkody.

PODSUMOWANIE
  • Szkodę w Warcie można zgłosić najwygodniej za pomocą formularza online. Dostępne jest także zgłoszenie telefoniczne lub pocztowe.
  • Do zgłoszenia szkody w Warcie będą potrzebne m.in. dane uczestników zdarzenia i ich pojazdów oraz zdjęcia powstałych szkód.
  • Warta wypłaca odszkodowanie standardowo w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody. Jeżeli sprawy nie da się wyjaśnić w tym terminie, odszkodowanie jest wypłacane w ciągu 14 dni od momentu, gdy stało się to możliwe.

Najczęstsze pytania użytkowników dotyczące zgłoszenia i likwidacji szkody w Warcie

Na czym polegają oględziny samochodu w Warcie?
Czy da się wpłynąć na szybszą wypłatę odszkodowania w Warta?
Joanna Kowal
Autor artykułu: Joanna Kowal

Pasjonatka słowa pisanego. Specjalność: psychologia i finanse. Moją misją jest przekładanie skomplikowanych zagadnień na język zrozumiały dla każdego. Jako redaktor Mubi.pl wspieram kierowców przy zakupie ubezpieczeń i biorę pod lupę wszelkie formalności związane z posiadaniem samochodu.

Wystaw ocenę

Dołącz do dyskusji

2 komentarze

avatar autora komentarza

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub informacje niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.

avatar autora komentarza
Jeśli chodzi o zgłoszenie szkody w Warcie zawsze wybieram opcje przez telefon. Polecam, najszybciej!
avatar autora komentarza
Porazka jeat z tym hdi imaczej warta, rzeczoznawca byl obejzec auto we wtorek, sporzadzil notatki i mowi ze na piatek bedzie kosztorys gotowy i wyslany dzisiaj tydzien pozniej dzwonie do hdi i cisza nikt nic nie wie o kosztorysie masakra

Chcesz wydawać mniej na ubezpieczenie OC/AC nawet o 50%? To proste!
Oblicz ceny w 3 minuty!

Porównaj ceny OC/AC